verbreken 'halve' toezegging omwille van frauduleus verleden verkoper

divingdoddels
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Re: verbreken 'halve' toezegging omwille van frauduleus verleden verkoper

#16 , 26 jan 2021 10:32

wij hebben helemaal geen contract. Hij heeft een pro forma factuur gestuurd, voor aan alle voorwaarden was voldaan

het lijkt wel alsof ik hier de crimineel ben...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#17 , 26 jan 2021 10:49

Toch vrees ik dat die verkoper een redelijk sterk dossier heeft.

U hebt dus een "voorlopige " afspraak gemaakt, om iets te kopen, dat door verkoper aangeboden hebt. Nadien hebt u ook nog uw facturatiegegevens doorgegeven.... Dat is dan al iets meer dan een gewone voorlopige afspraak dacht ik, dat lijkt me meer een bevestiging.

En dat u dan morele bezwaren hebt tegen de verkoper, lijkt me ook rijkelijk laat. Maar inderdaad, dat maakt u geen crimineel, evenmin als de verkoper :)

LeenW
Berichten: 12828

#18 , 26 jan 2021 10:54

wij hebben helemaal geen contract. Hij heeft een pro forma factuur gestuurd, voor aan alle voorwaarden was voldaan

het lijkt wel alsof ik hier de crimineel ben...
Niemand noemt u een crimineel, maar toch mee oppassen. U beschuldigt mensen van diefstal op basis van geruchten, moest u ze bij naam genoemd hebben was dit inderdaad een misdrijf geweest (laster en eerroof).

U probeert wel onder een overeenkomst uit te komen zonder de verbrekingsvergoeding te betalen. Een getekend contract is hier geen vereiste, er is een mondelinge overeenkomst die ook nog bevestigd werd door het doorgeven van de facturatiegegevens.

Zoals hierboven gezegd, kunt u best schriftelijk melden dat u wenst af te zien van de koop omdat niet aan alle voorwaarden voldaan is, en hopen dat ze er dan akkoord mee gaan.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”