Afe Benelux heeft een extra contract aangesmeerd.

Scorpioking
Topic Starter
Berichten: 30
Locatie: Sint-Niklaas

Afe Benelux heeft een extra contract aangesmeerd.

#1 , 26 nov 2020 20:43

Beste,
Ik spreek in de naam van mijn vriendin die vanaf oktober volledig zelfstandig is gegaan.
In juli heeft ze een contract getekend voor het maken van een website bij Afe Benelux.
Dit is volgens de normale gang gegaan en zonder problemen.
Ze had ondertussen wat vragen ivm de de website en dan stelde het bedrijf voor om langs te komen in september.
Ze hebben dan voorgesteld of er geen interesse was in een video opname om de zaak meer bekendheid te geven en zo lok je meer klanten.
Omdat ze in oktober toch volledig zelfstandig ging worden was dit goed meegenomen.
Het contract dat ze nu heeft is voor de website en kost 156€ per maand wat al niet weinig is voor een duur van 48 maanden.
Dit hadden we er voor over maar mijn vriendin zei nog als het niet teveel meer kost zie ik het wel zitten.
Het zou 20€ meer kosten boven op het contract dat ze al had.
Dus zou het dan maandelijks 176€ zijn.
Ze kwamen overtuigend over en hebben het contract dan onder haar neus geschoven met het gedacht dat dit een aanpassing was van het vorige contract maar wat bleek, het was dus een extra contract dat rond de 170€ zit per maand voor de video opnames en dus niet 20€ meer op het lopende contract.
De prijs stond op de voorkant en je moet de achterkant aftekenen zodat je niet direct het vermoeden hebt dat het om een extra contract gaat.
Dus na enige tijd zie je dan op je bankafschriften dat er teveel bedragen afgenomen worden door dit bedrijf en stuur je een mail wat de oorzaak ervan is en dan komt natuurlijk de aap uit de mouw.
Ja mevrouw u heeft ervoor gekozen om een extra contract af te sluiten bij ons voor de video opnames.
Nee, er was gezegd dat het een meerprijs ging zijn van ongeveer 20€!!!
Dus bij deze hebben ze ons goed bij ons pietje, om het plat te zeggen.
We hebben nu een advocaat gecontacteerd en hebben de contracten doorgemaild maar wou langs deze weg ook eens horen wat de kansen zijn om dit contract te verbreken zonder kosten te hebben.
Dit bedrijf is bekend onder andere namen in het verleden ( Proximedia ) en er zijn ook veel klachten hierover te vinden op het web.
Zelfs bij test aankoop vind ik klachten terug over dit bedrijf.
De website willen we nog houden maar het contract voor de video opnames zou stopgezet moeten worden omdat dit extra contract niet de bedoeling was.
Optimistisch blijven!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 26 nov 2020 21:23

Tja. Zijn louche praktijken op t randje van oplichterij maar ws juridisch correct opgesteld. t Zal dus ws traantjes drogen worden en betalen (tenzij je failliet gaat).

Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 dec 2020 04:21

Ik weet niet om wat voor een zaak het gaat. Tenzij uw vriendin een heel uitgebreide performant gebouwde webshop uitbaat, is de gewone kostprijs per maand ook al héél erg overdreven. Een puur informatieve site met contactinformatie, eventueel online agendabeheer, mobile friendly custom design, ... heb je voor veel minder.

Hou er als startende zelfstandige rekening mee dat geld uitgeven erg makkelijk is en iedereen je iets wil verkopen. Beetje hard, maar als je de neiging hebt te tekenen wat onder je neus geduwd wordt: stop er dan nu mee.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”