Beëindiging contract

tonjkes
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Beëindiging contract

#1 , 09 nov 2020 09:12

Mijn dochter huurde een handelspand en heeft de huur hiervan opgezegd. Nu krijgt zij van de eigenaar een document dat ze moet tekenen voor de vrederechter.
Met dit document kan de vrederechter zogezegd een afspraak inplannen zodat ze de overeenkomst kosteloos kunnen beëindigen. Het ging over een handelshuurovereenkomst voor onbepaalde duur. De verhuurder was onderling overeengekomen om deze huurovereenkomst vroegtijdig op te zeggen. Is dit de normale gang van zaken ? Mijn dochter heeft de opzeg op tijd gedaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 nov 2020 11:50

Een handelshuurovereenkomst voor onbepaalde duur? Ben je daar zeker van? Wanneer aangegaan?
Opgezegd met welke opzegtermijn?
Art. 3 Handelshuurwet bepaalt:
Partijen kunnen te allen tijde de lopende huur eveneens beëindigen, op voorwaarde dat hun akkoord wordt vastgesteld bij een authentieke akte of bij een verklaring voor de rechter afgelegd.
De handelswijze van de verhuurder doet dus denken aan een beëindiging in onderling akkoord. Dan is een verschijning voor de vrederechter normaal.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

tonjkes
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 nov 2020 11:47

Ik heb eindelijk contact gehad met de verhuurder. Blijkbaar is alles ineens in orde, geen Vredegerecht, mijn dochter heeft alles correct gedaan .... Ik heb ondertussen haar huurovereenkomst voor mij liggen. Bij haar vorige factuur stonden kosten bijgerekend i.v.m. maatregelen die daar getroffen zijn voor Corona. Ik zie nu in het contract staan "Diensten in verband met de veiligheid, in de gemeenschappelijke ruimte" inbegrepen zijn in de huurprijs ! Het gaar hier over een grote hal, waar verschillende zaken in ondergebracht zijn. Elke huurder had apart ook nog maatregelen getroffen voor hun eigen zaak i.v.m. Corona. Waar zijn die daar mee bezig ? Ik heb zo het gevoel dat die daar o.a. mijn dochter constant proberen op te lichten !

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”