Verhuurbedrijf bestelwagens

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

Verhuurbedrijf bestelwagens

#1 , 24 okt 2020 01:02

Hallo, Ik huurde een bestelwagen bij een klein bedrijf , bon opgemaakt bedrag huur 229.90 en waarborg 250€. Het zijn allemaal redelijke oude bestelwagens dit ter info. Het ging over een rit van 400 km heen en weer ,bij aankomst op aflever adres ondervonden we dat bij het achteruit rijden beetje bergop de bestelwagen meerdere malen stilviel, dacht het licht aan mij.
Bij terugkomst leverde ik de wagen af en de eigenaar parkeerde deze zelf achteruit op een oplopende oprit en deze geraakte zelf niet boven . Melde dat dit bij mij ook voorviel. Eigenaar reageerde niet echt en toen ik mijn waarborg terug vroeg treuzelde die en ging eerst naar die wagen laten kijken in de garage en mijn waarborg zelfs naar huis ging brengen. Niemand meer gezien of gehoord. Heb aangetekende brief verzonden maar deze is teruggekomen.
Heb na wat navraag toch vernomen dat dit bedrijfje een zeer slechte reputatie heeft..
Er was geen schade aan de bestelwagen maar eerder slijtage waarvoor hij de waarborg gewoon nam.
Mijn 250€ kan ik niet uit zijn zakken halen maar wil wel klacht(en) indienen. Dit is pure oplichting, niet aangeven ontvangsten, zwartwerk personeel enz.
Waar kan ik dat doen en niet anoniem .
Mvg
Marc

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 24 okt 2020 13:11

dagvaarden voor de vrederechter

het is de tegenpartij die bewijs moet leveren dat er schade is veroorzaakt door u om de waarborg te kunnen inhouden

zwart werk aangeven aan de sociale inspectie

LeenW
Berichten: 12839

#3 , 24 okt 2020 13:15

Hoe kan u niet aangeven omzet en zwartwerk personeel afleiden uit dit verhaal?

Dagvaarden is inderdaad de correcte manier van handelen.

Reclame

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

#4 , 25 okt 2020 19:28

Zwartwerk sterk aanwezig is aangezien ook verhuizingen doen.

LeenW
Berichten: 12839

#5 , 25 okt 2020 19:57

Dat lijkt mij toch wel een heel kromme redenering.

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

#6 , 25 okt 2020 23:43

Ik wil gewoon mijn geld terug.
Dat bedrijf werkt in de verhuizingen volledig met niet ingeschreven personeel.
Maakt bij verhuis en verhuur gewoon een ingevulde bon in zonder volgnummer of dubbel .
Maakt geen factuur op en houd lekker de waarborg in zonder enige reden .
Blijkt daar de gewoonte te zijn . Echte oplichters.
Kan ik hier anders die bon en brief plaatsen ?
Mvg

LeenW
Berichten: 12839

#7 , 25 okt 2020 23:54

Zoals hierboven gezegd, vrederechter!

Terug naar “Handelspraktijken”