Verbod FOD veiligheid mondmaskers

Negrujghys
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verbod FOD veiligheid mondmaskers

#1 , 27 sep 2020 17:40

Beste,

Graag had ik vernomen of er mij iemand info kan geven op volgende vraag :

Kan FOD veiligheid goederen weigeren op Europees grondgebied terwijl deze veilig zijn en er enkel een etiket ontbreekt met een handleiding op. Dit terwijl er nog geen wetgeving bestaat voor deze, en enkel een omzendbrief van fod veiligheid is verschenen voor deze ?

Dit gaat om een zending mondmaskers die douane niet mag vrijgeven in opdracht van FOD veiligheid, en deze moeten nu volgens hen terug buiten Europa geexporteerd worden, of vernietijd worden. Ze geven ons niet de kans om deze labels alsnog aan te brengen.

Graag een seintje of iemand meer info omtrent deze kan verschaffen.

Alvast bedankt,

Vr Groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 27 sep 2020 17:57

Fod veiligheid ken ik niet.

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 27 sep 2020 17:59

FOD Veiligheid?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Negrujghys
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 sep 2020 18:01

FOD = FEDERALE OVERHEIDS DIENST

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 27 sep 2020 18:04

Dat weten we ook wel.
Maar een FOD "Veiligheid" dat bestaat niet.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LeenW
Berichten: 12813

#6 , 27 sep 2020 18:05

Ik vermoed Volksgezondheid.

Inhoudelijk weet ik hier weinig van, maar die labels zijn toch verplicht voor alle medische producten, niet enkel mondmaskers?

Negrujghys
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 sep 2020 18:18

Sorry voor de verkeerde beschrijving, is idd : FOD economie

Dit gaat over een partij niet medische mondmaskers. Benaamd als Comformaskers.

Deze waren gelabeld zoals de fod economie vooropgesteld had ergens April 2020, nu blijkt dat ze deze regel aangepast hebben naar meer specifieke beschrijving. Zoals niet gebruiken onder de 3 jaar, of niet gebruiken tijdens sporten. Op het ogenblik dat we deze besteld hebben waren we daar niet van op de hoogte. Dus wilden we die nu opnieuw labelen met de door hen vooropgestelde beschrijving. En nu vernemen we dat dit te laat is, en deze moeten vernietigd worden of terug buiten de EU zone moeten verstuurd worden.

Vr groeten

LeenW
Berichten: 12813

#8 , 27 sep 2020 18:33

Wetgeving telt op het moment dat goederen het grondgebied binnenkomen, niet op moment van bestelling.

Terug naar “Handelspraktijken”