zaak opstarten na overgave

yam
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

zaak opstarten na overgave

#1 , 28 jul 2020 09:48

Hi,

Mijn vrouw heeft in maart jl. haar zaak (webshop) volledig overgelaten, dus met materiaal, machines, ... . Het btw nummer werd eveneeens stopgezet zodat ze geen zelfstandige (bijberoep) meer is. Volgens de overgave overeenkomst heeft ze een concurrentieverbod van 2 jaar voor dezelfde handelsactiviteiten.
Mijn vraag ... mag ik als echtgenoot een btw nummer aanvragen om dezelfde activeiteit te gaan uitoefenen in bijberoep ?


Groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jul 2020 11:07

Daar kan je serieuse problemen mee krijgen, als de overnemer naar de rechtbank stapt en schade vergoeding vraagt, op zich zou men zeggen geen probleem, maar als men naar de rechter stapt kan niemand zeggen wat de uitspraak gaat zijn.

Ik heb dit bij een klant mee gemaakt, en de rechter sprak zeer hoge schade vergoeding uit , maar het kan ook anders uitgesproken worden, alles is te zien hoe de rechter dit beoordeelt..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jef007
Berichten: 1683

#3 , 28 jul 2020 11:25

echt lelijk man!

Reclame

yam
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 jul 2020 12:39

het is maar een vraag om een discussie hier op te helderen

Terug naar “Handelspraktijken”