Op maat gemaakt product niet kunnen leveren door nalatigheid klant

LennieK
Topic Starter
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

Op maat gemaakt product niet kunnen leveren door nalatigheid klant

#1 , 15 jul 2020 10:22

Beste forumleden;

ik zou graag in de toekomst op maat gemaakte producten verkopen.

Nu vroeg ik mij het volgende af; om mijn producten te kunnen afwerken heb ik haarlokjes nodig van de klant.

Stel;

- klant betaald voorschot
- klant stuurt vervolgens haarlokje niet op binnen afgesproken tijd

Wat dan? Ik houd het voorschot? Zonder meer?

En maakt het een verschil als het de volgende situatie is;

- klant betaald product volledig
- klant stuurt haarlokje niet op

Wat dan? Stuur ik het onafgewerkte product toch op? Stuur ik niets op?

Of de volgende situatie;

- klant betaald
- stuurt haarlokje niet op en wenst bestelling te annuleren

En maakt het een verschil in welk land de klant woont?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 15 jul 2020 12:15

U zet in de verkoopsvoorwarden dat het voorschot niet wordt terugbetaald als ze hun goudlokje niet insturen.
Verder ook dat de Belgische wetgeving van toepassing is.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”