Geen factuur te verkrijgen

neilpaard
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Geen factuur te verkrijgen

#1 , 26 jun 2020 13:50

Ik kocht voor mijn zaak via Coca-Cola een frigo aan. Dit was onderdeel van een deal waarbij ik dan een aantal bakken frisdrank kreeg.
De besteldatum was 08/06 en de leveringsdatum 16/06.
De firma die kwam leveren stond op cash betaling, dus mijn collega heeft dit gedaan. Nu blijkt echter dat hij enkel een leveringsbon en geen factuur heeft gekregen.
Ik ben inmiddels 10 dagen aan het bellen naar zowel Coca-Cola als de firma die de frigo heeft geleverd en krijg ofwel geen respons, of de persoon die instaat voor de facturatie "is er vandaag niet".

Nu vroeg ik me af hoe wettelijk dit is en hoe ik hiertegen iets kan ondernemen. Ben ik "gejost" omdat ik al betaald heb? Wat is de eventuele wettelijke termijn waarop de firma in kwestie de factuur moet opsturen? En kan ik hierover bij een instantie terecht?

Hartelijk dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 26 jun 2020 14:32

Ze hebben normaal gezien tijd tot 15 juli om te factureren (en deze dan op de post te doen).

neilpaard
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2020 14:40

Ze hebben normaal gezien tijd tot 15 juli om te factureren (en deze dan op de post te doen).
Top, bedankt!

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jun 2020 17:39

16/06 geleverd normaal zal je die tegen den 10 a 20/07 factuur hebben.

Er zijn nu zeer veel bedrijven die maar 1 maal per maand facturen maakt, en al de leveringsbons in een gezamenlijke factuur doet, dit is voor de klant en de leverancier veel goedkoper aan boekhouding, en dit mag .

we zijn vandaag 10 dagen ver toch snel dat je paniek zaait. :lol: :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jef007
Berichten: 1680

#5 , 30 jun 2020 14:07

en heb je uw BTW nr opgegeven??

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 01 jul 2020 11:57

Ik ben inmiddels 10 dagen aan het bellen naar zowel Coca-Cola als de firma die de frigo heeft geleverd en krijg ofwel geen respons, of de persoon die instaat voor de facturatie "is er vandaag niet".
Tien dagen? Het schrijven en verzenden van een aangetekende zending gaat beduidend sneller.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Handelspraktijken”