Beeindiging contract zelfstandige

troyka06
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Beeindiging contract zelfstandige

#1 , 25 jun 2020 15:07

Beste,
Ik werkte op zelfstandige basis bij een vaste opdrachtgever. Hier deed ik het onderhoud ook voor hun catering websites.
Nu is mijn man ook zelfstandige en is voor zijn eigen begonnen ook in de cateringwereld.

Ik heb in de tijd dat ik er werkte een nieuwe website gebouwd, hier ben ik een jaar geleden al aan begonnen en is nu klaar.
Deze opdrachtgever heeft nu de samenwerking gestopt omdat mijn man hetzelfde is gaan doen en daardoor is hij het vertrouwen in mij kwijt want ik zou klanten kunnen afnemen van hem.

Nu heb ik voor mijn man ook een website gemaakt die volgens de opdrachtgever op die van hem trekt en ik zou die info van hem vergaard hebben toen ik er werkte, hij eist nu via zijn advocaat dat ik mijn website aan hem overdraag anders neemt hij verdere stoppen.

Terwijl alle catering websites op elkaar lijken, mijn man bied er niet hetzelfde op aan als op die van mijn opdrachtgever.

Kan hij dit eisen?en is het nodig om een advocaat te gaan raadplegen?

Alvast bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding