Wel factuur maar geen reclame

corollawrc
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Wel factuur maar geen reclame

#1 , 17 jun 2020 20:03

Ik heb een probleem dat ik hier wil bespreken.
Voor de corona crisis ben ik door een vertegenwoordiger van een reclame bedrijf benadert geweest met de vraag of ik geen reclame voor mijn bedrijf wilde in de menukaart van een lokale taverne.
Dit zou iets van een 500€ kosten en is voor het hele seizoen 2020(maart tot oktober). Nu heb ik hier in toegestemd en nog voor de betalings deadline is de corona crisis op de proppen gekomen. Aangezien het niet duidelijk was wanneer de horeca weer open zou gaan, heb ik het factuur ook niet betaald. Ik was er bijna zeker van dat dit bedrijf mij een aangepaste factuur zou sturen aangezien ik zou betalen voor een heel seizoen maar nog geen half seizoen reclame krijg.

Tot mijn grote verbazing krijg ik toch nog het volledige factuurbedrag aangerekend. Ik word hier van op de hoogte gesteld door een brief van Fortis. Zij doen blijkbaar de inning van de facturen.

Ik heb onmiddellijk dit reclame bedrijf gemaild dat het niet serieus is dat ik het volle pot betaal maar nog niet eens de helft terug krijg en ik dus een aangepast factuur verwacht.

Zoals verwacht wordt er niet gereageerd op mijn e-mail.

Nu krijg ik gisteren weer een schrijven van Fortis waar ik word aangemaand om binnen de 10 dagen te betalen anders volgen er gerechtelijke stappen.

Ik stuur nu weer een mail naar Fortis en dit reclame bedrijf dat ik niet van plan ben om een heel seizoen te betalen terwijl ik nog niet eens van een half seizoen kan genieten. Op dit moment is dit horeca bedrijf wel weer geopend, maar nog steeds zonder menu en dus zonder mijn reclame.

Voor ik naar een advocaat ga, zou ik graag hier informatie inwinnen. Wat denken jullie? Heb ik gelijk en moet dit bedrijf mij een ander factuur aan maken? Of ben ik gewoon dom geweest door in zee te gaan met zo'n malafide bedrijfje en ik best betaal voor alles nog duurder wordt?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 17 jun 2020 21:30

Beste

‘ik was er bijna zeker van dat dit bedrijf mij een aangepaste factuur zou sturen’...
U heeft een bestelling geplaatst. U ontving een factuur. U heeft het factuur niet geprotesteerd.
U bent dus gehouden dat factuur te betalen. Fortis (factoring?) is aangesteld als dienstverlener om facturatie op te volgen. En doet zonder meer haar job.
‘ ik dacht dat’ is niet relevant in zaken doen. U zal - best aangetekend - moeten onderhandelen.
En anders betalen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jun 2020 11:20

Ik volg #2; maar zou u ook op het volgende willen attent maken.
€500.00 voor volledig seizoen, maar zal dit keer slechts een half seizoen zijn. Dus normaal € 250.00.
Indien u voor € 250.00 een advocaat moet nemen, zal dat duurder uitkomen.
Ook rekening houden dat de factuur van € 500.00 fiscaal aftrekbaar is. Waarover gaat het op den duur over :
peanuts.

Wel zoals basejumper zegt : aangetekend schrijven en onderhandelen. Indien geen toegeving door schuldeiser = betalen het beste.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”