Hobby en verkoop als 16 jarige?

KaylaP100
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hobby en verkoop als 16 jarige?

#1 , 30 mei 2020 10:33

Hey Ik vindt Diy producten maken heel fijn ik wouw vragen kan ik deze producten verkopen als tiener ?
of moet ik wachten tot ik 18 ben?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 30 mei 2020 11:33

Als minderjarige mag u geen handelaar zijn.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 01 jun 2020 12:23

Je kan altijd aan je ouders vragen om “handelaar” te zijn.

Als het om kleine hoeveelheden haat kan je t beschouwen als occationele verkoop.

Bij grote hoeveelheden hebben ze dan wel alle kosten inherent aan zelfstandige in bijberoep (belasting op winst etc)

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 01 jun 2020 12:51

Mijn oudste kleinzoon is 16 jaar en maakt gamecomputers op bestelling. Klant kiest wat hij zelf wil via een web-side, en kleinzoon stel ze samen, nadat hij alle losse onderdelen heeft aangekocht . Werkt wel via de firma van de vader ( mijn zoon )

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 jun 2020 14:56

Mijn oudste kleinzoon is 16 jaar en maakt gamecomputers op bestelling. Klant kiest wat hij zelf wil via een web-side, en kleinzoon stel ze samen, nadat hij alle losse onderdelen heeft aangekocht . Werkt wel via de firma van de vader ( mijn zoon )
Wordt gefactureerd langs de firma van uw zoon, en betaald aan de firma van uw zoon; aankopen worden besteld en betaald door deze firma ??

Hoe vergoedt uw zoon dan uw kleinzoon ?
Hopelijk krijgen zij geen clevere belastinginspecteur over de vloer.

Is TS een methode toespelen ( misschien wel in orde ? ) om op jonge leeftijd al te foefelen.
JF is precies een ontsnappingsroute.

Terug naar “Handelspraktijken”