Studente kapster volwassen onderwijs

Loulouke
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Studente kapster volwassen onderwijs

#1 , 06 mei 2020 22:41

Beste ,

Ik heb een vraag ik zit nu een jaar op basissnitten ben 44 en wilde een carrièreswitch. Nu met deze COVID is het niet gemakkelijk en wil ik graag modellen thuis ontvangen om gratis te kappen buiten onkosten producten moeten ze mij dus niet bezoldigen.

Toen ik advertentie zette ik middelen zocht kreeg ik heel erg verzuurde kappers op mijn nek. Na de wettelijk toestemming wil ik graag knippen op echte mensen want anders leer ik het nooit.

Wat moet ik doen om mij wettelijk te verdedigen wat mag en niet ?

Pffff mensen zijn zo jaloers niet normaal zulle hebben toch ook geoefend

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 06 mei 2020 22:43

Bent u al zelfstandige? Het is niet omdat u geen winst maakt, dat u zich niet moet registreren.

Loulouke
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mei 2020 22:45

Neen ben student , heb studentenkaart.

Reclame

Loulouke
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mei 2020 22:46

Bent u al zelfstandige? Het is niet omdat u geen winst maakt, dat u zich niet moet registreren.
Neen natuurlijk niet ga nog school

LeenW
Berichten: 12824

#5 , 06 mei 2020 22:52

Maar u bent 44? Of bedoelt u de kappersopleiding?

Hoe dan ook, als u buiten de opleiding mensen gaat knippen tegen vergoeding, moet u zelfstandige worden. Anders is dit inderdaad oneerlijke concurrentie (ervan uitgaande dat dat het probleem van de andere kappers is).

Loulouke
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 mei 2020 23:01

Maar u bent 44? Of bedoelt u de kappersopleiding?
Ik ben 44 dus is volwassenonderwijs en wil graag iets nieuws doen in mijn leven maar als je niet oefent kan je ook niet echt vooruit. Hoe knip ik dus mensen hun haar op legale manier helemaal gratis .

Loulouke
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 mei 2020 23:04

Vind je studenten die met moeite 4 coupes kunnen snijden en twee uur erover doen concurrentie ? Is er geen andere weg want niet iedereen kan zomaar effe volledig zelfstandig gaan hé.

Freelance bv

LeenW
Berichten: 12824

#8 , 06 mei 2020 23:07

Als u het volledig gratis doet, is er geen probleem op dat vlak. Hebben ze nog andere klachten?

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#9 , 07 mei 2020 10:41

Ik zie nu wel niet in hoe je in deze tijden haar gaat knippen zonder de Corona-maatregelen te overtreden? Alle kappers moeten verplicht gesloten blijven en u zou net nu (in huiselijke sfeer?) haar zitten knippen? Ik snap dat dat wrevel opwekt...

Terug naar “Handelspraktijken”