opschorting door corona-virus : handelszaak overgelaten ?

yam
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

opschorting door corona-virus : handelszaak overgelaten ?

#1 , 20 mar 2020 14:39

Dag,

Ik heb mijn zaak overgelaten begin maart. Er werd overeengekomen (contract) dat de afbetaling zal gebeuren in 3 schijven : de eerste met de ondertekening van de overeenkomst, de 2de een maand later en de 3de twee maanden later. Er werd ook overeengekomen dat er begeleiding/opleiding is gedurende 2 à 3 maanden, dit enkele uren per dag verdeeld over 4 dagen per week. Door de maatregelen van het corona-virus moeten we de begeleiding/opleiding tijdelijk opschorten.
Mijn vraag : moeten hierbij ook de betalingen opgeschort worden of moeten deze gehandhaafd blijven zoals ondertekend in het contract ?

Met vriendelijke groeten,
Y.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 mar 2020 14:42

Is deze zaak nu nog open of hebben ze die ook moeten sluiten.

Als deze gesloten is door het virus zal dit toch wel zeer moeilijk zijn voor deze persoon !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

yam
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mar 2020 15:25

Het betreft een webshop. De bestellingen lopen gewoon door, worden gemaakt en verzonden.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 mar 2020 17:09

Ja dan kan men je op de afgesproken datum u betalen .Webshops hebben nu veel werk .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

yam
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 mar 2020 17:46

Maar de opleiding/begeleiding wordt opgeschort wegens de corona maatregelen. Dat doet dus niets aan het afbetalingsschema ?

yam
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 mar 2020 07:59

nu weet ik eigenlijk nog niet !?

Sirkii
Berichten: 5396

#7 , 28 mar 2020 08:29

Professionele activiteiten die niet verboden zijn zijn essentieel. Enkel de social distance bewaren. Je kan mi dus perfect die assistentie leveren mits respect van de corona hygiene regels. Anders per telefoon/skype.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#8 , 31 mar 2020 01:12

Het coronavirus maakt het niet onmogelijk om te betalen (geen overmacht), er is dus geen enkele reden waarom de betalingen opgeschort zouden moeten worden.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Fortuin
Berichten: 1013

#9 , 01 apr 2020 10:53

Een contract is een contract. Corona of niet, daar kan niet van afgeweken worden tenzij beide partijen akkoord zijn.

Terug naar “Handelspraktijken”