Bedrijf waar ik mee heb samen gewerkt blijft facturen sturen

km86
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bedrijf waar ik mee heb samen gewerkt blijft facturen sturen

#1 , 07 mar 2020 10:22

Ik ben enkele jaren in bijberoep actief geweest in het verkopen van verzorging goederen. Ben daar begin vorig jaar (eind jan 2019) mee gestopt. Mijn goederen lagen opgeslagen bij de dienst waar ik mijn goederen op verkocht. Enkele weken voor ik mijn activiteit stopte heb mijn verkopers account laten sluiten en al mijn goederen die nog goed waren laten retour sturen. Alle andere goederen, beschadigde retour en dergelijke heb ik laten vernietigen.

Voor zowel de retour als vernietiging heb ik betaald. Na een tijd kreeg ik opnieuw een factuur met daarin de kostprijs van de ligkosten van enkele goederen in hun magazijn. Heb nog maar eens gezegd alles te vernietigen en opnieuw de kosten voor vernietiging betaald. Daarna nog eens en toen kwamen ze met het excuus dat ze een magazijn verhuis hebben gehad en deze over het hoofd hadden gezien. Nu zijn we een jaar verder en jawel weer een factuur. Wat zijn mijn rechten want ik heb ondertussen al een keer of 5 de opdracht gegeven alles te vernietigen en dit ging men doen. Ik ben toch niet verantwoordelijk omdat zij “enkele producten” vergeten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12838

#2 , 07 mar 2020 10:25

Het zijn uw goederen, dus u bent er wel degelijk verantwoordelijk voor. Hebt u zelf geen inventaris van de goederen?

km86
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 mar 2020 10:34

Ik had er 100 goederen liggen 90 zijn er retour gestuurd en de overige 10 zouden zij moeten vernietigen, daar heb ik de opdracht voor gegeven en betaald. Als zij dan een fout maken en producten laten liggen en niet vernietigen hoe kan ik dan verantwoordelijk zijn?

Reclame

LeenW
Berichten: 12838

#4 , 07 mar 2020 10:35

Als dat in concrete cijfers is afgesproken, hebt u gelijk. Dat was niet helemaal duidelijk in uw eerste post.

Terug naar “Handelspraktijken”