Aankoop investeringspand

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

Aankoop investeringspand

#1 , 03 mar 2020 16:06

Ik heb op dit moment een eenmanszaak (bijberoep). Nu zou ik een investeringspand willen kopen om te verhuren per dag. Hierdoor word ik in feite een soort hoteleigenaar en geen particuliere verhuurder via jaarcontract.
Dus:
-hoe regel je dan best de aankoop van dit pand?
-Is het wel interessant om die huurinkomsten te generen via een eenmanszaak? Indien neen...hoe dan wel die huurinkomsten binnenhalen?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 mar 2020 16:21

(vergeet niet dat verhuren ook stedenbouwkundig beperkt kan worden, of door bijvoorbeeld regelgeving van de tak toerisme en logies van de Vlaamse overheid. Zorg dus best eerst dat je het pand wel per dag mag verhuren)

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

#3 , 03 mar 2020 17:31

Ja inderdaad het is allemaal wat risicovol.
Als je een bedrijf hebt in logies denk ik toch dat dit geen probleem kan zijn. Of wel?

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 mar 2020 10:44

Ja inderdaad het is allemaal wat risicovol.
Als je een bedrijf hebt in logies denk ik toch dat dit geen probleem kan zijn. Of wel?
natuurlijk is dat wel een probleem. De stedenbouwkundige voorschriften zijn letterlijk voor ieder adres anders, dus op het ene pand zal dat vlot kunnen en op het andere pand zal dat nooit van zijn leven mogelijk zijn.

Het is bijvoorbeeld niet omdat ik een bedrijf heb als automonteur dat ik zomaar overal een garage mag openen he, bijvoorbeeld midden in een woonwijk zal dat meestal niet mogelijk zijn...

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 04 mar 2020 13:59

Klopt ik ken buurten in de stad waar u daar gewoon nooit een vergunning voor zal krijgen en als u opent zal u direct gesloten worden en pand verzegeld.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 mar 2020 11:18

Er wordt trouwens steeds meer tegen op getreden, zie hier https://www.hln.be/de-krant/drie-ambten ... ~af92b8f6/

Wat op zich ook wel logisch is, want het is één van de taken van gemeentebesturen om een kwalitatieve en betaalbare private huurmarkt te stimuleren in hun gemeente.

Franciscus
Berichten: 38587

#7 , 05 mar 2020 18:49

En geen huurders is leegstand... met sowieso controle tot gevolg.

Terug naar “Handelspraktijken”