Annuleren bestelling?

LS
Topic Starter
Berichten: 1

Annuleren bestelling?

#1 , 11 aug 2008 19:57

Eén van mijn leveranciers (b2b) heeft geprobeerd me voor een grote order (enkele 10.000'en euro's) een gedeelte (~15%) "refurbished" materiaal te verkopen. Dit materiaal was herkenbaar aan andere nummers van onderdelen. Ze hebben hier bovendien een factuur voor gemaakt met de prijzen en onderdeelnummers van het nieuw materiaal.

Nu achteraf zeggen ze dat dit komt omdat het nieuwe materiaal niet binnen was en dat men niet weet hoe lang het nieuw materiaal onderweg zal zijn om geleverd te worden. Ik ben echter pertinent zeker dat er meerdere groothandels dit materiaal in stock hebben (en kan dit online checken). Zijn dit voldoende redenen om de hele order te laten annuleren? Ik begin namelijk stilaan mijn buik vol te hebben van deze praktijken. En indien ja, hoe gebeurt dit best? Aangetekend schrijven met opsomming van de problemen en naar het misbruik van vertrouwen wijzen of... ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 13 aug 2008 09:19

“Art.1604.De verkoper moet aan de koper een zaak leveren die met de overeenkomst in overeenstemming is.Art.1610.Wanneer de verkoper in gebreke blijft de levering te doen binnen de tussen partijen bedongen tijd, heeft de koper de keus om ontbinding van de koop ofwel inbezitstelling te vorderen, indien de vertraging alleen aan de verkoper te wijten is.”(Burgerlijk Wetboek).

Maan de verkoper aangetekend aan de ‘zaak te leveren die met de overeenkomst in overeenstemming is’ binnen een door u daarin bepaalde redelijke termijn.Deel hem daarin mee dat u de ‘zaak die met de overeenkomst NIET in overeenstemming is’ NIET aanvaardt.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”