Verplichting via recruiter als freelancer

sunreezer
Topic Starter
Berichten: 18

Verplichting via recruiter als freelancer

#1 , 05 feb 2020 14:15

Vorige week werd ik gecontacteerd door iemand van Vivid Resourcing, ze hadden een interessant project voor mij bij een bepaalde klant. Aangezien ik de klant ken en al ervaring heb in die sector vond ik het wel dus interessant en ik liet weten dat ze mijn CV eens mochten doorsturen. Ondertussen heb ik te horen gekregen dat de klant interesse heeft en mij wil spreken. Via Vivid is er dus een afspraak gemaakt voor mij bij de klant, maar daar zal niemand van Vivid zelf aanwezig zijn.

Nu heb ik eigenlijk geen goed gevoel bij Vivid en heb ik er ook al slechte ervaringen over gehoord. Aangezien ik mij op geen enkele manier aan hen verbonden heb vraag ik me af of ik (indien het gesprek met de klant positief is) rechtstreeks bij die klant kan contracteren? Het zou me trouwens verbazen dat Vivid daar een raamcontract heeft.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 06 feb 2020 12:47

U hebt dus die firma toelating gegeven om een afspraak te regelen tussen u en een mogelijke werkgever, via die firma is die afspraak ook tot stand gekomen.

En toch hebt u zich op geen enkele manier aan hen verbonden?

Ik vind dit toch maar een kromme redenering hoor. Is er van die acties bewijs via briefwisseling of email ?

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”