Creditnota vs nog te betalen factuur

Mleben
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Creditnota vs nog te betalen factuur

#1 , 10 dec 2019 18:52

Beste, ik heb een discussie met een aannemer. Ik heb voor hem een opdracht uitgevoerd, maar hij vindt dat de extra werken nadien al betaald werden in de oorspronkelijke opdracht. Hij heeft dan ook een brief gestuurd met de vraag om voor die factuur een creditnota op te maken en weigert deze dus te betalen. Ik ben hier niet mee akkoord, maar er is nog een openstaand saldo van een andere factuur die nadien werd opgesteld. Heeft hij het recht om die andere factuur niet te betalen zolang ik geen creditnota heb opgemaakt voor de voorgaande factuur? Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 10 dec 2019 18:56

In principe niet, maar als hij het niet doet, ga je toch ook naar de rechtbank moeten.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 dec 2019 20:55

Hebben beide facturen met elkaar te maken ?
Indien hij een kredietnota eist, en nog een saldo op een andere factuur moet betalen : dan zit u in een lastig parket.
Wij kennen ook de echte grondslag niet van de situatie, waarom hij die kredietnota vraagt en wat uw overeenkomsten zijn met die aannemer. Te weinig info over uw topic.
Volgens mij een zwakke situatie.

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 13 dec 2019 10:49

Betrokkene past praktijk van schuldvergelijking toe maar die is enkel toepasselijk bij een vaststaande en onbetwiste vordering. Gezien hier een betwisting is, maakt dit een oneigenlijk gebruik van schuldvergelijking.
Juridisch heeft hij dus ongelijk, maar daarmee heb je je geld nog niet... Dus advocaat of rechtbank. En je afvragen in hoeverre je nog wil samenwerken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Handelspraktijken”