Welke betaling document aan particulieren?

PiotrNap
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Welke betaling document aan particulieren?

#1 , 10 dec 2019 10:46

Dag allemaal!
Het is misschien een stomme vraag, ik ben pas gestart met mijn zaak en ik kan daar jammer geen antwoord op vinden.
Wat moet ik doen wanneer ik de diensten of producten aan particulieren verkoop? Ik weet dat voor klanten met een BTW nummer maak ik daarvoor een factuur op. Maar wat in geval als de klant geen ondernemer is, moet ik dan een soort van bon opstellen en aan hem verzenden?

Bedankt alvast voor het hulp!

mvg,
Piotr

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 10 dec 2019 10:49

Voor sommige zaken is er facturatieplicht bij particulieren, bij andere niet. In dat geval is een kassaticket of iets voldoende. Dus de vraag is wat u juist doet.

PiotrNap
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 dec 2019 10:57

Dat dacht ik ook. Het is dus zo dat mijn diensten zijn vanaf 80€ tot zelf 3000-4000€ dus ik denk dat ik daarvoor een factuur ga opstellen om zeker te zijn :)

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 10 dec 2019 11:00

Het is niet zozeer het bedrag, eerder WAT u verkoopt.

PiotrNap
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 dec 2019 11:03

Ik maak websites, logo's, website beheer enz. Ik ben een web design agency kortom gezegd.

LeenW
Berichten: 12828

#6 , 10 dec 2019 11:05

Daar is geen facturatieplicht voor, maar aangezien het merendeel van uw klanten dan toch professionelen zijn, kunt u misschien inderdaad beter voor die paar particulieren ook een factuur maken.

PiotrNap
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 dec 2019 11:08

Ok, ik zal daar zeker rekening mee houden. Bedankt voor de advies! :)

Terug naar “Handelspraktijken”