Tankkaart

r0748611
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Tankkaart

#1 , 07 dec 2019 17:49

Ik ben sinds kort Student-Zelfstandige en ik krijg brieven over een tankkaart op mijn zaak, maar mijn wagen zit niet in mijn zaak. Mag ik dan zo een tankkaart aanvragen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 07 dec 2019 17:52

Indien u de wagen beroepsmatig gebruikt wel. Door middel van een tankkaart ontvangt u een maandelijkse factuur waardoor BTW op brandstof aftrekbaar wordt voor zover u BTW plechtig bent.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

r0748611
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 dec 2019 18:13

Ik ben een kleine onderneming die niet BTW plichtig is. Mag ik dan alsnog een tankkaart?

Reclame

dako
Berichten: 333

#4 , 09 dec 2019 10:27

Een tankkaart is gewoon een contract tussen U en de aanbieder/leverancier. Vaak is dit niet mogelijk voor particulieren, maar enkel voor zelfstandigen/ondernemers. BTW regeling kleine ondernemingen is normaal geen probleem, je dient niet noodzakelijk een actief BTW nummer te hebben.
Best dus gewoon bij de leverancier nakijken/navragen alsook wat de voorwaarden/kosten zijn.

Bovenstaande wil echter wel niet zeggen dat je deze kosten ook (volledig) fiscaal kan aftrekken, dit staat los van de aanvraag van de tankkaart.

Terug naar “Handelspraktijken”