GECONTESTEERDE FACTUUR

BERMO
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

GECONTESTEERDE FACTUUR

#1 , 25 nov 2019 20:07

Beste
Als KMO heeft een van mn klanten een vrij zware factuur gecontesteerd (per mail). Het betreft een Franstallige klant uit Frankrijk. De mail was opgemaakt in het Frans, moet ik in het Frans antwoorden? Mag ik in het Nederlands antwoorden > wat te doen juridisch.
Wat kan en mag ik doen om toch mn geld te krijgen. De contestatie brief was vrij gedetailleerd (8 blz!!). Er zijn uiteraard punten waar mn klant een punt heeft, echter zéér veel waar hij géén punt heeft. Maar voor een bedrag van 40.000 € te contesteren wil ik ook wel 8 blz schrijven. Mn facturen omvatten een clausule met retentierecht, de klant heeft nog waardevolle documenten bij mij liggen, kan ik retentierecht hiervoor gebruiken om uiteindelijk mn geld op te eisen.
Moet ik zn contestatie ook contesteren? Neem ik de telefoon en bel ik? Graag advies.
Grts BERMO

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 25 nov 2019 20:28

Het eenvoudigste is natuurlijk dat u er zelf uitkomt met een compromis, maar in een rechtbankprocedure kunt u best zoveel mogelijk op papier hebben staan.

Retentierecht kan enkel waar de wet het toelaat, contractuele bepalingen zijn van ondergeschikt belang.

BERMO
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 nov 2019 07:36

Het niet betalen van een factuur is dus van onderliggend belang?

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”