Lidgeld sportclub

Ediluc
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Lidgeld sportclub

#1 , 24 sep 2019 16:00

Beste, mijn zoon was al 7 jaar aktief in een sportclub van een basketbalploeg, omdat ze dit jaar niet genoeg spelers hadden zijn ze samengegaan met een andere club, we waren hiermee ook mee akkoordgegaan en voorschot van lidgeld betaald en toen de trai ingen startte hebben we ook de rest betaald wat een totaal was van 390€. Bij de 2 e training lieten ze weten dat X naar een B ploeg moest ,waar we niet mee akkoord gingen , we hebben toen onmiddelijk een mail gestuurd dat X zou stoppen met spelen, we hebben daarna een afspraak gehad waar we toen ook gezegd hebben dat X zou stoppen en ze verstonden dit, ze hadden ok gezegd dat we al het lidgeld zouden terug gekregen hebben, nu keken we het na , nu hebben ze maar 40€ terug gestort, na een mail gestuurd te hebben krijgen we totaal gaeen antwoord waarom we maar zo weinig terug gekregen hebben , we hadden wel rekening gehouden dat wel wel iets kwijt gingen zijn maar 350€ vind ik. Nu wel veel omdat daarin ook bij iedereen 100€ steunloten erin zat . Kunnen we hieraan iets doen of heeft er iemand dit ook al meegemaakt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 24 sep 2019 16:05

De sportclub is niet verplicht u iets terug te geven in deze omstandigheden. De overeenkomst zegt dat de club uw zoon laat sporten, niet of dit in de A of B ploeg moet gebeuren.

Natuurlijk als ze verklaren het lidgeld terug te storten, hebt u wel iets om mee voort te gaan. Is dit op papier gezet of werd dit enkel mondeling gezegd?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 24 sep 2019 18:09

Als u ergens lid wordt, en nadien beslist niet meer te gaan, krijgt u normaal zelfs niets terug.

Lees de statuten van de vereniging na ...

Reclame

Ediluc
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 sep 2019 12:42

Ze hadden gezegd omdat het seizoen nog niet echt gestart was dat dit geen probleem was, maar nu reageert er zelfs niemand meer op een email en aangezien het allemaal andere personen zijn heb ik geen enkele telefoonnummer of zo . Begrijp wel dat je op sommige dingen geld moet laten vallen , maar een overzicht zou wel mogen ,niet?iedereen moest sowieso al 100€ betalen voor steunloten, dan zou ik toch ook verwachten dat ik dat zeker terugkrijg. Ik ga nog een week wachten en zal ze dan eens een bezoekje brengen ,miss weet ik dan ook meer

LeenW
Berichten: 12826

#5 , 25 sep 2019 12:47

Ze hadden gezegd omdat het seizoen nog niet echt gestart was dat dit geen probleem was, maar nu reageert er zelfs niemand meer op een email en aangezien het allemaal andere personen zijn heb ik geen enkele telefoonnummer of zo . Begrijp wel dat je op sommige dingen geld moet laten vallen , maar een overzicht zou wel mogen ,niet?iedereen moest sowieso al 100€ betalen voor steunloten, dan zou ik toch ook verwachten dat ik dat zeker terugkrijg. Ik ga nog een week wachten en zal ze dan eens een bezoekje brengen ,miss weet ik dan ook meer
Neen, ze moeten u geen overzicht bezorgen want ze moeten niets terugbetalen. Een gedeeltelijke terugbetaling op basis van de reeds gemaakte kosten is enkel een commerciële geste, geen verplichting.

Terug naar “Handelspraktijken”