Kilometervergoeding aan derde

FreddyRibs
Topic Starter
Berichten: 4

Kilometervergoeding aan derde

#1 , 23 sep 2019 10:08

Hallo iedereen!

Een relatief eenvoudige vraag, denk ik.

Via een interimkantoor voert een derde voor mij een opdracht uit gedurende enkele dagen. We zijn overeengekomen dat deze daar een kilometervergoeding voor krijgt.
Is het mogelijk om die derde rechtstreeks de kilometervergoeding van uit mijn vennootschap te betalen? Of moet deze daarvoor ingeschreven staan in mijn vennootschap?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 23 sep 2019 13:46

Ik denk dat het antwoord simpelweg afhangt van de vraag of die derde voor uzelf of voor de vennootschap werkt :shock:

FreddyRibs
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 23 sep 2019 13:51

Ik denk dat het antwoord simpelweg afhangt van de vraag of die derde voor uzelf of voor de vennootschap werkt :shock:
Zoals ik zeg; de derde werkt via een interim. Dus ik krijg een factuur via het interimbureau. De persoon zelf staat niet ingeschreven bij mijn vennootschap.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 23 sep 2019 14:57

En waarom geen kilometervergoeding via het interimbureau ? Dat interimbureau levert de prestatie aan u, niet de derde die voor hen werkt.

FreddyRibs
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 23 sep 2019 15:14

En waarom geen kilometervergoeding via het interimbureau ? Dat interimbureau levert de prestatie aan u, niet de derde die voor hen werkt.
Die persoon vroeg dat aan mij, misschien omdat er voor die persoon een nadeel aan hangt?

Terug naar “Handelspraktijken”