Bijverdienen met PayPal?

Jonas15
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Bijverdienen met PayPal?

#1 , 27 aug 2019 02:46

Hey!

Ik ben Jonas, 15 jaar, 4de secundair aso voltooid. (moest dat ertoe doen)

Ik maak soms voor mensen die ik halvelings ken vua chat programma's enkele sites, dit gratis. Ik zou die eigenlijk willen gaan verkopen via paypal. De reden dat ik dit via paypal wil doen is omdat bijna iedereen die ik ken dat heeft, wereldwijd.

Ik vroeg me af, hoe zou ik dit op een legale manier kunnen doen? Een virnzd van me uit Zweden verdient ongeveer $150 usd per site die hij dan via paypal naar zijn bankrekening ze (in €)

Graag zou ik dit ook doen, maar kan, dit op een legale manier?

Zo ja, wat is deze manier, wat zijn de restricties?

Hij verkoopt soms ook sites voor bitcoin die hij dan achteraf op de zwarte (online) mart verkoopt voor paypal, om het dan naar zijn bankrekening te zetten.

Is er ook een legale mogelijkheid om bitcoin naar mijn bankrekening te krijgen, ook als deze komt van het verkopen van sites?

Dankjewel alvast voor uw hulp,
Jonas

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 aug 2019 08:08

15 jaar dit kan niet legaal, je bent minderjarig en mag nog geen handel uitvoeren. .

Je zal de hulp van je ouders moeten hebben , en op hun naam dit doen

weet je wat ja allemaal nodig heeft?

Als je meerderjarig bent .

Aansluiten sociale kas, BTW nummer en boekhouding voeren .

als je 18 jaar bent en bent nog student zijn er speciale regels student zelfstandige .

https://www.acerta.be/nl/zelfstandigen/ ... lfstandige
https://www.liantis.be/nl/zelfstandig-w ... lfstandige

https://www.studietoelagen.be/je-bent-z ... ig-student



.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 27 aug 2019 08:10

Paypal is een betalingssysteem zoals bancontact, payconiq e.d. Het is dus alleen een manier om te betalen, niet meer dan dat. Bekijk de raad van Denlowie. Hij weet waarover hij schrijft.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3794

#4 , 27 aug 2019 12:44

Zoek een IT bedrijf, leg de situatie uit, en stel voor dat jij werk zoekt, zij regelen de facturatie, houden 10% commissie af, en betalen jou het verschil.
Vanaf 15 jaar mag je wettelijk studentenjobs uitvoeren, dus dit zou dan betaald worden als een studentenjob.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 aug 2019 12:48

Zoek een IT bedrijf, leg de situatie uit, en stel voor dat jij werk zoekt, zij regelen de facturatie, houden 10% commissie af, en betalen jou het verschil.
Vanaf 15 jaar mag je wettelijk studentenjobs uitvoeren, dus dit zou dan betaald worden als een studentenjob.
Blaatpraat dit is een zeer goede tip, om te onthouden !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12839

#6 , 27 aug 2019 13:12

Zoek een IT bedrijf, leg de situatie uit, en stel voor dat jij werk zoekt, zij regelen de facturatie, houden 10% commissie af, en betalen jou het verschil.
Vanaf 15 jaar mag je wettelijk studentenjobs uitvoeren, dus dit zou dan betaald worden als een studentenjob.
Is dit geen fiscaal misbruik? Je maakt van een zelfstandige een (schijn)jobstudent, dan lijkt het mij dat de Staat wel wat inkomsten gaat mislopen.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#7 , 27 aug 2019 13:20

paypall is trouwens maar te gebruiken vanaf 18jaar . . .

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 aug 2019 13:31

De betaling gebeurt in dit verantwoord voorstel niet via paypal maar via een reguliere job. Er is helemaal geen sprake van belastingontduiking gezien alles reglementair gebeurt. Je kan trouwens maar zelfstandige worden vanaf 18 jaar.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#9 , 27 aug 2019 13:38

In paragraaf 6 van TS kom ik zwarte markt tegen : en hij zou graag doen als zijn Zweedse vriend.
We gaan op dit juridisch forum toch geen illegale zaken promoten ?
Sluit mij aan bij #6 LeenW.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#10 , 27 aug 2019 13:40

Zoek een IT bedrijf, leg de situatie uit, en stel voor dat jij werk zoekt, zij regelen de facturatie, houden 10% commissie af, en betalen jou het verschil.
Vanaf 15 jaar mag je wettelijk studentenjobs uitvoeren, dus dit zou dan betaald worden als een studentenjob.
Is dit geen fiscaal misbruik? Je maakt van een zelfstandige een (schijn)jobstudent, dan lijkt het mij dat de Staat wel wat inkomsten gaat mislopen.
Inderdaad LeenW en dan kunnen ze onze pensioenen niet meer betalen; zeker aanmoedigen zulke zaken van jongs afaan, staat ons een leuke toekomst te wachten.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 27 aug 2019 14:19

moet nu ook nog niet overdrijven met kinderen van 15 jaar he, die wat doet om een cent bij te verdienen, er zijn zoveel die belasting en rsz vrij gaan werken officieel !!
persoonlijk vind ik dit OK en leerrijk op 15 jarige leeftijd, als ik 13,14,15 en 16 jaar was had ik ook een zeer bloeiende handel !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#12 , 27 aug 2019 14:32

Mag ik jullie er op wijzen dat ik me schaar achter het voorstel dat voor betrokkene een studentencontract wordt uitgewerkt, dit is volledig legaal. Hetgeen de TS zelf voorstelt is niet correct en zou fiscale fraude zijn. Het tussenvoorstel is dit niet gezien het een reguliere uitweg betekent voor een scholier die geen 18 jaar is en dus niet als zelfstandige kan aansluiten. Eenmaal 18 jaar, zijn er meer mogelijkheden. Mogelijk kan deze jongen hierdoor de juiste studiekeuze maken en zeer gemotiveerd tegen aan gaan.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Jonas15
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#13 , 28 aug 2019 11:25

Dankjewel allemaal voor de hulp! Wat ik bedoelde met de zwarte markt, dat was als voorbeeld om bitcoin naar paypal om te zetten, als dit legaal kan, graag. :-)

In ieder geval, dankjewel voor de tips! Die gaan zeker van pas komen. :-)

Groetjes,
Jonas

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#14 , 28 aug 2019 16:17

Jonas, je weet toch dat heel wat zogenaamde getuigenissen of facebook en andere media, nep zijn?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

bosprocureur
Berichten: 6857

#15 , 28 aug 2019 16:42

Je moet maar eens googlen op bijvoorbeeld Adamo en bitcoin. Gelooft u alles wat daar staat ?

Terug naar “Handelspraktijken”