Klant betaalde mij niet

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

Re: Klant betaalde mij niet

#16 , 04 jul 2019 23:33

Advocaten die hun cliënten aanmoedigen te dagvaarden voor een busje kleurmiddel zouden moeten worden geschrapt.
TS kan best gewoon deze klant negeren zoals reeds werd gesuggereerd.

"TS kan in het vervolg als ze klant behandeld heeft, en niet direct betaald wordt, de politie bellen en PV laten opmaken. Kost haar niets en zal de klant dusdanig wel laten betalen ter zelfde tijde."

Aangezien dit een discussie is tussen een klant en zijn dienstenverlener over de "kwaliteit" van de geleverde dienst is dit een burgerlijke aangelegenheid waarin de politie niet tussenbeide komt.
Politie zal wel de strijdende vrouwen scheiden als ze "haarke pluk" doen (en daar PV van opstellen), maar ze gaan zich niet in de burgerlijke aspecten mengen.

"De boodschap die jullie hier geven is dat je als klant zijnde niet moet betalen als het om een kleine factuur gaat"

Ik denk niet dat iemand hier die boodschap heeft gegeven.
De antwoorden die werden gegeven zijn trouwens niet voor de klant bedoeld maar wel voor de dienstverlener.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Melissa de schuyter
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#17 , 23 jul 2019 19:41

bedankt voor jullie reactie
maar zoals ik al boven had vermeld was het een verkeerde communicatie wat ik doe is meestal een afspraak maken voor een brushing om dan met de klant een kleur te bespreken wat ze wensen. ik las daarnet iets over zwartwerk beetje vreemd da je dit zegt want ik ben een volledige zelfstandige kapster aan huis en ik ben volledig in orde met mijn btw endergelijke dus ik weet da ik nu gewoon voorzichtig ga zijn in de toekomst het is nu al een pr dagen verder en voor 35 euro ga ik geen rechtbank aanspannen da ga mij meer kosten dan 35 euro

toch bedankt voor het advies da ik hier heb mogen lezen

mvg melissa

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”