snoeiwerk in onderaanneming

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: snoeiwerk in onderaanneming

#16 , 07 jul 2019 10:54

Hij dreigt dit nu af te handelen door een deurwaarder op te sturen..
Dit kan hij perfect .

De deurwaarder foto's doen nemen, en dan zal de deurwaarder je dagvaarden voor de ondernemingsrechtbank.

En dan zal hij zelf of een advocaat de zaak voor de rechtbank afhandelen .

En dan begint eind september het spelletje !

Ik verzeker je als je dit spel verliest gaat het je een pak geld kosten, en de uitspraak kan niemand voorspellen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#17 , 07 jul 2019 10:58

misschien ook de inhoud van uw aangetekend schrijven weergeven...

lukasi
Berichten: 1141

#18 , 07 jul 2019 11:43

Heb je nu wel of niet gecorrigeerd naar zijn aan wijzigingen?

Heeft hij expliciet jouw de opdracht gegeven om de rest ook te hersnoeien? Want van verwachtingen bak je geen brood. Je moet de OPDRACHT TOT geven.

Is het nu ja of nee hobbelig? Een haag is ofwel organisch ofwel strak gesnoeid. Wat wil zeggen dat de zijvlakken konisch zijn opgezet, de bovenkant horizontaal . Sommige zetten de ribbe haaks af, andere afgeschuind. Is eigen goesting.

Met beledigingen dat je verstand in een diepe lade ligt, kom je niet ver. Integendeel voor mij een aanwijzing dat hij via grof en beledigend taalgebruik je wil manipuleren.

Tijdwerknorm is wat het woord zegt : een tijd die je spendeert om een werk uit te voeren. Is verschillend voor iedereen. Omdat hij 8 uur over die haag doet en jij 5 uur is GEEN indicatie of dit werk slecht is uitgevoerd. De omstandigheden kunnen anders zijn. Neem maar enkel de warmte bij het snoeien, warm weer veel trager dan bij koel bewolkt weer.

Vitaliteit is niet alleen de bodemomstandigheden maar ook tijdstip van snoei, de frequentie van snoei en hoe je snoeit. Fagus sylvatica drastisch tot tegen de stam snoeien leidt tot schorsbrand en afsterven van de plant , daar en tegen kan dit wel uitgevoerd worden bij Carpinus betulus. Het zwaar intoppen van chaemachyparis kan leiden tot afsterven van deze plant.

Ronde kanten op de ribbe. Over wat spreken we juist? is dit het ritsen van de ribbe met maximum 2 cm of is dit echt een hoek maken? Trouwens over welke plant praten we eigenlijk? Want buxus sempervirens wordt ofwel haaks afgezet ofwel rond.
Het afschuinen van de ribbe wordt bij alle loofhoutachtige haagplanten gedaan.
Haaks is eerder voor taxus hagen
rond en haaks bij buxus.

Het snoeien van haagzijde langs de buren kan alleen als er toestemming is van deze buur. Ben jij op de hoogte gebracht dat deze toestemming er is ?

Belangrijkste vraag : is deze klacht afkomstig van de hoofdaannemer of van de eigenaar?

Peroonlijk zou ik met dit niet verder gaan. De kosten voor een technische raadsman om je bij te staan gaan al meer zijn dan het in te vorderen bedrag. Stuurt hem ter afsluiting van de discussie een creditnota van je factuur en wijst hem er op dat jij wettelijk de herstelsnoei mag en kunt uitvoeren. Weigert hij de toegang dan moet hij zelf opdraaien voor die kosten.
Stuurt hij dan alsnog een factuur voor de herstelwerkzaam

Reclame

lucmaersk
Topic Starter
Berichten: 50
Juridisch actief: Nee

#19 , 07 jul 2019 15:45

Ik heb beslist om de schadefactuur te betalen (ik heb er echt geen zin meer in om met hem te discussieren en ik wil dat dit voorbij is ),ik heb de schade factuur al gehad van hem maar als ik ergens ga snoeien of tuinwerk doe moet ik 6% btw vragen maar hij rekend 21% erbij klopt dit ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 07 jul 2019 16:17

Ik denk dat je toch ergens een foutje heeft.

als ik me niet vergis is het leveren van plantgoed 6%

En het werk is aan 21%

Zie eens naar deze recente publicatie

https://www.finivo.be/documents/news-it ... ml?lang=nl
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Handelspraktijken”