Sorry dat ik het aandurfde een bijkomende vraag te stellen.
En het antwoord op uw vraag, dat hebt u toch zelf gegeven in #6 ?
Artikel 3 vermeldt o.a. :
De precieze leveringsdatum of termijn, aangegeven op de bestelbon, is strikt van toepassing, behalve bij overmacht. De termijn gaat in op de dag volgend op de ondertekening. Wanneer de verkoper de termijn niet kan naleven meldt hij dit onmiddellijk door middel van een bewijsbare manier. Die termijn kan niet langer zijn dan 25% van de initieel overgekomen termijn.
Uitgezonder in geval van overmacht, kan de koper bij overschrijding van deze nieuwe termijn het contract ontbinden met aangetekende brief, zonder ingebrekestelling vooraf en onverminderd een vergoeding die overeenstemt met de werkelijk gelopen schade, niettemin beperkt tot 15% van de totale verkoopprijs van het voertuig, excl. btw
..... leveringsdatum/termijn : 01.06.2019.
Daarbij staat dat de datum kan verlengd worden met max 25% dus zijnde in dit geval 25% van 124 dagen = 31 dagen verlenging. Invoerder kan niet leveren voor eind september "ZONDER TREKHAAK". Indien optie trekhaak behouden blijft, misschien niet meer dit jaar
Als ik het goed begrijp (ik ben niet juridisch onderlegd dus) zou u begin juli het contract kunnen ontbinden met een aangetekende brief, waarbij ze u afraden om een schadevergoeding hoger dan 15% te claimen.