Kaskrediet na. 11 jaar verjaard?

Hardmade
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kaskrediet na. 11 jaar verjaard?

#1 , 17 mei 2019 13:42

Hallo, ik ben 11 jaar geleden failliet verklaard geweest. Met een eigen zaak ( 3 aandeelhouders) overblijvende schulden... btw ( afbetaald) sociale zekerheid( afbetaald) en kaskrediet( niet afbetaald) nu na 11 jaar is er een incasso bureau dat me dagelijks lastig valt ivm het openstaande kaskrediet ... wat kan ik doen? Valt dit onder de verjaringswet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 mei 2019 15:18

Toch even een paar vragen !

Naar wat ik lees was dit een vennootschap
En u heeft persoonlijk borg getekend voor het kas krediet?

En wanneer was het vonnis van de AFSLUITING ?

De verjaring baseert zich op de datum van afsluiting .

Maar heb zeer grote twijfels met je borgstelling en dit omdat, de zaakvoerder van een vennootschap die zich borg stelt voor een schuld van zijn vennootschap is geen kosteloze borgsteller is..

Door het feit je geen kosteloze borgsteller bent zal je moeten zien of dit reeds verjaart is, ik vrees het 11 jaar eerste vonnis en dan het sluitingsvonnis ?

Normaal is dit 5 jaar voor de intresten en 10 jaar voor de lening, dus vanaf datum sluiting faillissement.

Maar of dit in u geval zo is ?
Dit zal je eens naar je voorwaarden van de bank moeten zien, want je borgstelling is geen kosteloze !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”