Vragen over hobbyverkoop.

Philvg
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Vragen over hobbyverkoop.

#1 , 08 mei 2019 13:35

Hey allemaal,

Ik wou eens meer info over die “hobbyverkoop”.

Heb gelezen op dit forum dat als je tot 2500€ per jaar ermee verdient je geen rsz of wat is het moet betalen.

Nu is mijn vraag.
Ik verdien der niet zoveel mee soms 50€ per maand soms 100€ Hangt er wat van af.
Maar nu wil ik bv truien enzo laten maken en mss ook een webshop oprichten dus met naam en logo.
Om zo wat meer reclame te kunnen maken en zo mss wat meer inkomsten te krijgen.

Ik heb geen attest van bedrijfsbeheer.

1. Ben ik dan verplicht om zelfstandige te worden?
2. Wat gaat het me kosten per maand/kwartaal/jaar?
3. Hoe begin ik eraan om zelfstandige te worden.

Is gewoon als hobby natuurlijk maar wil niet dat als ik mijn logo en webshop online zet dat er binnenkort een fiscus op men deur klopt.


Mvg phil

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 08 mei 2019 13:42

Je had al lang zelfstandige moeten zijn, geen rsz betalen wil niet zeggen dat je voor de rest mag doen wat je wil. Best zo snel mogelijk naar een ondernemingsloket gaan.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 08 mei 2019 13:42

wanneer u een webshop opricht is dit zeker geen hobbyverkoop meer. Je doet dan geregeld en terugkomende verkopen dus wordt u aanzien als handelszaak. Je doet dit nu blijkbaar al zonder de webshop.
u dient dan een KBO nummer aan te vragen. U kan wel BTW vrijstelling krijgen indien gewenst als u omzet onder de 25.000€ blijft

Je hebt sinds 01 januari 2019 geen attest bedrijfsbeheer meer nodig om zelfstandige te worden (helaas)

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”