forfaitaire vergoeding niet-concurrentie beding

Mansa
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

forfaitaire vergoeding niet-concurrentie beding

#1 , 03 apr 2019 00:40

Een goede avond,


Na mijn tewerkstelling als bediende werd ik door mijn werkgever ontslagen zonder dringende reden.

In mijn contract werd een niet-concurrentie beding opgenomen van een periode van 12 maanden.

Na wat opzoekwerk kon ik al uitmaken dat als mijn werkgever geen afstand doet van het beding binnen de 15 dagen na ontslag via aangetekende zending, hij/zij mij een vergoeding schuldig is dat is gelijkgesteld aan 6 maanden brutoloon.

Ook wanneer deze forfaitaire vergoeding, en het feit dat ik deze kan vorderen na ontslag door mijn werkgever zonder dringende redenen, niet in het arbeidscontract werd opgenomen? Want dat wordt helemaal niet beschreven in het contract.

Afwachtend op jullie reacties!
Alvast Bedankt!
Mvg!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 apr 2019 04:59

Ik denk dat je iets te positief bent .


De geldigheid van elk concurrentiebeding is bovendien ondergeschikt aan de navolgende voorwaarden :


Art:64
4° het moet voorzien in de betaling van een enige en forfaitaire compensatoire vergoeding door de werkgever, tenzij hij binnen een termijn van vijftien dagen te rekenen vanaf het ogenblik van de stopzetting van de overeenkomst afziet van de werkelijke toepassing van het concurrentiebeding.

Het beding moet, op straffe van nietigheid, worden vastgelegd in een geschrift dat de toepassingsmodaliteiten van de hierboven opgesomde voorwaarden bepaalt

Als de werkgever je deze niet betaald is er geen concurrentiebeding, en u kan deze bedragen niet opeisen ..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”