consultancy contract

guyr26
Topic Starter
Berichten: 25

consultancy contract

#1 , 19 mar 2019 13:34

Beste, ik probeer eens te kijken wat ik kan met mijn consultancy contract.
Mijn aandelen van mijn bedrijf zijn verkocht, ik werk nu voor de koper als consultant

ik haal er even 1 paragraaf uit :

10 RESTRICTIVE UNDERTAKINGS
10.1 Each of the Sellers undertakes that he will not, directly or indirectly – be it through an Affiliated company, Related Persons, or any other person:
(a) carry on, fulfil an executive mandate in, invest, participate or have or acquire any interest in any business which is similar to the Targets’ business exercised by the Targets on Closing Date, except for a participation of less than 5% (five percent) in listed companies.
(b) solicit or encourage any client, (sub)contractor, customer, supplier, banker or any undertaking with which a Target has a contract or relationship, to terminate the business relationship or to modify the terms and conditions in a way which is detrimental for any of the Targets;
(c) provide services to or be employed by (past or current) competitors, clients or suppliers of the Targets; or

10.2 The undertakings set out in Clause 10.1 (a) and (c) are effective as from the Closing Date and will expire 1 (one) year after the Closing Date, whilst the undertakings set out in Clause 10.1 (b) and (d) are effective as from the Closing Date and will expire 3 (three) years after the Closing Date.
10.3 The undertakings set out in Clause 10.1 are geographically limited to Europe, Russia, Middle East (which includes Oman, UAE, Saudi Arabia, Qatar, Kuwait, Iraq, Iran and Egypt). For the purposes of this Clause 10, Targets’ business is to be understood as designing and developing software applications for fiscal metering installations, as well as designing, procuring, assembling, testing and commissioning of industrial automation packages and analysis equipment and related activities.


Nu heb ik kans op een mooie klus in Argentinie, wel voor een Belgisch bedrijf dat onder (c) valst . Niets van het werk gebeurt echter in Belgie, het is inbedrijfstellen in Argentinie. ( zie 10.3 )
Deze vraag geld ook voor offshore ( op boten ) Aangezien de undertakings limited zijn ( en daar is argentinue niet bij ( en offshore al zeker niet )
Loop ik gevaar door deze opdracht aan te nemen ?
Ik heb zowiezo ook al mijn twijfels met de Engelse taal van het contract. Maar dat is een andere discussie. aangezien het belgisch recht van toepassing is zou ik verwachtern dat dit contract in 1 van de landstalen zou moeten zijn.
Dank voor een antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 mar 2019 14:17

De taal van het contract maakt niet uit.

Ik lees het beding overigens op die wijze dat de verbintenissen beperkt zijn tot de geografische plaatsen die limitatief zijn opgesomd in de overeenkomst. Argentinië valt daar niet onder, derhalve is 10.1 niet van toepassing.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

guyr26
Topic Starter
Berichten: 25

#3 , 19 mar 2019 14:25

Beste Ghentian, dank voor uw antwoord

Dat is het hem net, de verbintenis wordt in belgie gemaakt, Tussen mijn bvba en een ex klant , Facturatie is in Belgie, de werkzaamheden vinden plaats in het buitenland. Maw ik reis naar argentie doe de service daar en kom terug en maak de factuur in Belgie.

dus lever ik service in Belgie dan of in Argentinie, dat is de hoofdvraag hier.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”