Jij gaat op ieder moment van de dag, binnen pakweg 20 seconden een videogesprek aannemen om gewoon iemands leeftijd te controleren? Om nog maar te zwijgen over de kosten van het videosysteem (hardware + data).Ik maak live video connectie allen als iemand sigaret willen kopen. (van uit thuis ik regel mijn automaat? regen of snew of traffic jam of enz, ik ben altijd beschikbaar in mijn automaat van afstand?)
Hoe ga jij enkel via video, die identiteitskaart controleren? Een 15-jarige met een beetje een deftige scanner, scant zijn ID-kaart in, verandert het geboortejaar in photoshop, print dit in HD terug af en knipt dit uit. Via een simpele video-verbinding ga je niet kunnen detecteren dat het om een valse ID kaart gaat. Als je deze in je hand hebt, zal je snel merken dat het geen plastic kaart maar een kartonnen / papieren, is.@Didymus: good point. Maar zo i.e. zo je blijf ook in het winkel met of zonder video. Waarom niet betje moderner winkel beheren?
@sloeberken: zelf zonder video heb je ook geen privacy in winkel als dit goed bekijkt
Neen, maar de verkoper kan ze wel in de hand nemen en controleren. Voor een camera is deze controle niet mogelijk (materiaal checken, relief checken, etc... is niet mogelijk voor een camera).- identiteitskaart woord niet gelezen door een kaartlezer vaandag in "krant winkel of andere winkelen" toch?
Barcode is héél erg makkelijk aan te passen zodat deze overeenkomt met een vals rijksregisternummer met andere geboortedatum.- identiteitskaart via camera, kan je best barcode lezen. na lezen van barcode kan je geboortejaar vinden.