Personal trainer in mijn gym

Leanbow
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Personal trainer in mijn gym

#1 , 06 apr 2023 10:20

Ik heb echter een vraag hierover
Ik sport al jaren in de basic fit in belgie(west-vlaanderen) waar Ik maandelijks mijn lidgeld... betaal

Stel nu dat ik daar personal training wil geven(wat ik atm niet doe)
Stel dat Mijn klanten ook een geldig abonnement nemen...
En wij trainen daar samen...

Nu hangt er sinds een paar maanden(ik ben al 8jaar lid) overal blaadjes met: personal training geven is verboden... indien dit bevestigd word zullen er sancties volgen...

Kan dit zomaar ? Mits iedereen zijn lidgeld betaald... ??? Ik vraag dit omdat ik al van veel mensen gehoord heb die met vrienden trainen opeens een verwittiging via post krijgen zonder enige uitleg of vraag !
Ikzelf train al lang.. ken veel mensen ondertussen en ken ook veel van de sport... soms heb ik eens vrienden die ook willen starten en dan wel eens vragen of ze mogen mee trainen en beetje uitleg krijgen(geen schemas... geen betaling... etc...)
Recent heb ik gehoord dat ook ik in de gaten werd gehouden...

Kan en mag dit zomaar als beiden lidgeld betalen en de huisregels gevolgt worden ?

Mvg

polk
Berichten: 437

#2 , 06 apr 2023 10:32


Kan en mag dit zomaar als beiden lidgeld betalen en de huisregels gevolgt worden ?

Mvg
Als het tegen de huisregels is om personal training te geven worden deze niet gevolgd? :!:

Thomas_A
Berichten: 2295
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 apr 2023 10:44

Staat in hun algemene voorwaarden op de site dat je geen personal training mag geven, waar je ongetwijfeld ook bent mee akkoord gegaan bij het afsluiten van een contract. Of bij een wijziging van de huisregels heb je de kans gekregen om op te zeggen.

Ik zie niet in waarom dit niet geldig is. Als de enige reden is dat iedereen een abonnement betaald heeft, kan je net zo goed het hele reglement niet volgen.

Ik weet niet hoe dit eruit ziet als jij iemand meeneemt en instructies geeft voor het gebruik van toestellen. Kan me best voorstellen dat dit voor een medewerker lijkt op personal training geven.

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2501
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 apr 2023 10:53

Staat in hun algemene voorwaarden op de site dat je geen personal training mag geven, waar je ongetwijfeld ook bent mee akkoord gegaan bij het afsluiten van een contract. Of bij een wijziging van de huisregels heb je de kans gekregen om op te zeggen.

Ik zie niet in waarom dit niet geldig is. Als de enige reden is dat iedereen een abonnement betaald heeft, kan je net zo goed het hele reglement niet volgen.

Ik weet niet hoe dit eruit ziet als jij iemand meeneemt en instructies geeft voor het gebruik van toestellen. Kan me best voorstellen dat dit voor een medewerker lijkt op personal training geven.
En wat indien er zich een ongeval voorvalt ? Verantwoordelijkheid ?

LeenW
Berichten: 12824

#5 , 06 apr 2023 10:56

Abonnement geeft u recht op toegang, niet het recht een commerciële activiteit uit te oefenen.

Leanbow
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 jun 2023 07:32

Dus even absurd voorbeeld... als de huisregels zouden zeggen je mag enkel in je onderbroek trainen... kan ik oftewel opzeggen, of in mijn onderbroek trainen ?
Wanneer worden huisregels net iets teveel ?
8jaar geleden stond dit ook niet in de regels toen ik getekend heb...

Beide partijen betalen toch lidgeld en beide partijen zijn samen in prive bezig, storen niemand, nemen geen andere zalen in gebruik en doen ook niks anders dan dat andere leden doen 🤷🏽‍♂️(vrienden die samen trainen enz) alleen word je er nu voor betaald. Dit al los van de basic fit ?

Thomas_A
Berichten: 2295
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 jun 2023 08:49

Dus even absurd voorbeeld... als de huisregels zouden zeggen je mag enkel in je onderbroek trainen... kan ik oftewel opzeggen, of in men onderbroek trainen ?
Wanneer worden huisregels net iets teveel ?
Om op je onderbroekvoorbeeld te blijven: zwembaden voeren ook ineens regels in dat mannen aansluitende zwembroeken moeten dragen. Dat vindt ook niet iedereen leuk.

Als de huisregels absurd worden, zullen ze het wel merken aan hun klantenbestand dat vertrekt.

Vorige antwoorden waren denk ik duidelijk: een fitness wil niet dat je met hun infrastructuur geld verdient in concurrentie met hun eigen trainers of anderen die hiervoor een deel afdragen. Dat is hun recht.

LeenW
Berichten: 12824

#8 , 07 jun 2023 09:40

Een dresscode is iets totaal anders dan het recht een beroepswerkzaamheid uit te oefenen.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 07 jun 2023 16:24

B F heeft de zaak ingericht en betaald, om er iets aan te verdienen. En dan zou jij les willen komen geven zonder enige investering in deze zaak.

Terug naar “Handelspraktijken”