Werken beëindigd bij extreem onbeleefde klant

CaneS
Topic Starter
Berichten: 129
Juridisch actief: Nee

Werken beëindigd bij extreem onbeleefde klant

#1 , 25 mei 2023 12:25

Beste,


Korte schets mevrouw X neemt contact op met ons bedrijf voor werken (afwerking in de badkamer) dit omdat haar vorige aannemer haar in de steek heeft gelaten. En met de architect heeft zij een kleine conflict.

Wij maken een offerte op deze keurt zij goed, onze collega onderaannemer start daar met 3 dagen met werken, vervolgens krijg ik een audio bericht van hem dat madam in kwestie hem heeft uitgescholden met klote man, godverodmme etc… oké dan… ik haal onze onderaannemer terug, wij sturen de volgende dag 2 vaste personeelsleden door. Deze bellen mij op de middag en melden mij dat zij hun werkgerief aan het inladen zijn want mevrouw is echt niet te doen zij zit constant te roepen en te tieren op ons.

Ik heb mijn collega’s de opdracht gegeven dat zij dan inderdaad best alles inpakken en wegwezen.

Via mail krijgen wij een mail, van wanneer wij terugkomen. Wij antwoorden hierop dat wij dit niet meer van plan zijn omdat het welzijn van onze collega’s voorop staat, en dat er veel te zware woorden zijn gevallen.

Er staat zelfs nog een bedrag open die wij niet hebben gefactureerd, natuurlijk zijn daar ook nog openstaande werken die moeten uitgevoerd dienen te worden, maar in verhouding heeft klant X nog meer geld dan wat er nog gedaan moet worden. Wij hebben dit zo gelaten, dat is ons de stress niet waard.

Nu hebben wij een dagvaarding mogen ontvangen van haar advocaat met wat extra leugens en een andere deel klopt dat wij de werken niet hebben afgewerkt.

Nu is mijn vraag: waar staan wij in dit gebeuren? Haar gedrag is onacceptabel, personeel heeft afgezien waardoor geen andere personeelslid haar huis nog wou betreden. Kan iemand hier raad geven? En hoe de dagvaarding zal verlopen? Wij gaan natuurlijk wel ons woord uitleg geven met de nodige bewijzen.

Bedankt!

Franciscus
Berichten: 38738

#2 , 25 mei 2023 13:47

U had dame al in gebreke moeten stellen.
Neem contact op met uw onderaannemer
de vorige firma die gestopt is en
de architect.
Vraag hen dat zij ook een verslag maken en naar u sturen.
Als firma hebt u vermoedelijk wel een advocaat?
En neem in het vervolg bij deze zaak alle gesprekken op.

CaneS
Topic Starter
Berichten: 129
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 mei 2023 12:54

U had dame al in gebreke moeten stellen.
Neem contact op met uw onderaannemer
de vorige firma die gestopt is en
de architect.
Vraag hen dat zij ook een verslag maken en naar u sturen.
Als firma hebt u vermoedelijk wel een advocaat?
En neem in het vervolg bij deze zaak alle gesprekken op.

Dag Franciscus,

Wij hebben van onze onderaannemer dit op mail gekregen, de andere aannemer hebben wij opgebeld en heeft dit kunnen beamen via telefoon dat met die mensen niet gewerkt kan worden. Hij zou dit op mail zetten. De architect dienen wij nog te contacteren.

Ik vraag mij af of wij als bedrijf verplicht zijn door te werken bij onredelijke mensen of dat hier iets van in de wet staat of hoe een rechtbank naar deze situatie kijkt?

Ik neem aan dat als wij vrijdag gaan wij stukken moeten overbrengen met de tegenpartij? Of is het meteen alle bewijsstukken presenteren?

Reclame

lukasi
Berichten: 1180

#4 , 26 mei 2023 17:24

Bericht aan advocaat met verwijzing naar jullie mail van datum waar u uw klant heeft gemeld dat de werken zijn opgeschort.

CaneS
Topic Starter
Berichten: 129
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 mei 2023 22:38

Bericht aan advocaat met verwijzing naar jullie mail van datum waar u uw klant heeft gemeld dat de werken zijn opgeschort.
Beste,

Dus ik moet een mail naar de tegenpartij (advocaat) sturen met de data van onze opschorting?

Met vriendelijke groeten

lukasi
Berichten: 1180

#6 , 27 mei 2023 09:19

sorry te snel geweest: u hebt reeds een dagvaarding ontvangen.
Dan zou ik maken dat ik mijn advocaat inschakel.

Zo'n mensen die agressief reageren zijn meestal heel dominant, manipulerend.
Kan je alleen maar met aantoonbare elementen voor blok zetten.
Ik denk aan mails/what'sapp berichten gaande over de opdracht
Ik denk aan opgestelde facturen en de betalingshistoriek hiervan
Ik denk aan getuigenissen en verklaringen

Zelf ook meegemaakt met een agressieve manipulerende narcistische klant.
Tot we voor de rechtbank stonden en hij 15 mails als bewijsstukken voorlegde en ik in totaal een kleine 450 .
Die klasseur kende ik van voor naar achter en van achter naar voor.

Dus ziet dat je het dossier grondig kent.

Franciscus
Berichten: 38738

#7 , 27 mei 2023 18:07

Volg @lukasi ...
-Zorg dat u een goed gedocumenteerd dossier hebt waar alle bewijsstukken mails - telefoongesprekken en facturen chronologisch vermeld worden.
Doe dat in een rekenvel en nummer al uw stukken.
Bijlage 1 vraak van 'klant' om werk ui te voeren - telefoon op datum (wijze waarop contact is genomen enz
Bijlage 2 bezoek ter plaats bekijken situatie dd 234 - afspraken
Bijlage 3 offerte met prijs dd 123
enz als u foto's hebt zoveel te beter
Uw antwoord overmaken aan rechtbank (vermoedelijk vrederechter) en tegenpartij.

Terug naar “Handelspraktijken”