Herinnering factuur

lucmaersk
Topic Starter
Berichten: 50
Juridisch actief: Nee

Herinnering factuur

#1 , 31 dec 2021 07:48

Ik wil mijn factuur niet betalen omdat mijn machine na herstelling een week later terug kapot is.. Nu heb ik wel al 2 herinneringfacturen gekregen met de melding dat volgende herinnering met extra administratie kosten zal zijn. De 1ste factuur heeft als
als datum (verzending) 18/12/2021. Kan ik beter afwachten wat er gaat gebeuren of is het best om toch al te betalen ook al is de machine terug kapot.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1138

#2 , 31 dec 2021 08:16

Hebt u de allereerste factuur middels aangetekend schrijven geprotesteerd ?
Dit moet gebeuren binnen een beperkte termijn die op de factuur is vermeld en liefst schriftelijk zo dat u een bewijs hebt dat u inderdaad geprotesteerd hebt.

Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 dec 2021 08:18

Bij je vorige onderwerpen over garantie voor deze machine(s) werden heel wat foute en onvolledige antwoorden gegeven, omdat het niet duidelijk was dat het een aankoop als zelfstandige betrof.

Weet je zeker dat het nu de herstelling is die niet deugdelijk was of is er iets anders mis met de machine?

Als het duidelijk de herstelling zelf is die niet goed gedaan is, zou ik dit al schriftelijk laten weten, hen daarbij in gebreke stellen en zeker de factuur protesteren.

Reclame

lucmaersk
Topic Starter
Berichten: 50
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 dec 2021 08:35

Het gaat inderdaad over het vroegere onderwerp (garantie) maar nu is dezelfde machine WEER kapot geweest en WEER hersteld op 18/12/2021en direct de factuur gekregen en op 24 /12/2021 is de machine WEER kapot (zelfde onderdeel) en ik weiger nu de factuur te betalen. Op de factuur is de vervaldag dezelfde dag als verzenddatum (18/12/2021dus).de machine was pas hersteld op 18/12/2021. Ik zal nu dan een protest schrijven

lucmaersk
Topic Starter
Berichten: 50
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 dec 2021 09:11

Ik heb dit ook al op 24/12/2021gemeld via mail en whatsapp dat de machine terug kapot is .sindsdien geen enkele reactie terug gehad, alleen herinnering facturen. Het onderdeel dat nu terug kapot is is al voor de 3de keer stuk in 1,4 jaar tijd (machine is 1,4 jaar oud nu) helaas omdat ik zelfstandige in bijberoep ben heb ik maar 1 jaar garantie. Op de aankoop factuur staat wel geschreven (volledige garantie) maar dit zal niks met het aantal jaar te maken hebben denk ik.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 31 dec 2021 10:10

via mail en whatsapp
Dat zijn NIET de geëigende middelen om een factuur te protesteren of om een klacht in te dienen. WAT IS ER MIS MET EEN AANGETEKENDE BRIEF? Je weet toch wat dat is?

lucmaersk
Topic Starter
Berichten: 50
Juridisch actief: Nee

#7 , 31 dec 2021 10:41

Ik zal de factuur protesteren met een aangetekende brief.

lucmaersk
Topic Starter
Berichten: 50
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 jan 2022 06:37

Ik heb een aangetekende brief gestuurd en geprotesteerd op de factuur. Nu een week later nog geen enkele reactie gehad en nu juist een herinnering factuur gekregen met 15 euro extra kosten bijgerekend. Moet ik nu gewoon afwachten of moet ik zelf juridische stappen ondernemen?
Ik heb niks ervaring met rechtszaken en ben een beetje bang dat de factuur meer en meer oploopt.
Ps : ivm de vervaldatum staat er CONTANT, maar ik heb terplaatse met de afhaling vd machine niet betaald omdat ik wel zeker wil zijn of het goed gemaakt was.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 06 jan 2022 09:10

De meeste herinneringsbrieven voor een factuur worden tegenwoordig automatisch aangemaakt door de computer. Zolang daar in het systeem geen betaling tegenover staat, zal je rappels blijven ontvangen. Op een bepaald moment zal de mens (advocaat of deurwaarder) het wel weer overnemen.

bosprocureur
Berichten: 6853

#10 , 06 jan 2022 12:54

De meeste herinneringsbrieven voor een factuur worden tegenwoordig automatisch aangemaakt door de computer. Zolang daar in het systeem geen betaling tegenover staat, zal je rappels blijven ontvangen. Op een bepaald moment zal de mens (advocaat of deurwaarder) het wel weer overnemen.
En zelfs dan zijn de meeste "eerste " brieven afkomstig van de schuldeiser zelf meen ik.

Terug naar “Handelspraktijken”