dropshipping webshop buitenland

harpini
Topic Starter

dropshipping webshop buitenland

#1 , 12 nov 2015 13:35

Ik wil 1 of 2 webshops starten die met dropshipping werken. Die dropshippers zijn gevestigd in Amerika en Engeland. De klanten zullen ook internationaal zijn.

Hoe zit dat met belastingen / BTW enzo?

Is het ook mogelijk om je webshop in het buitenland te registreren mocht dit interessanter zijn bv?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MenM

#2 , 14 nov 2015 19:01

U krijgt geld van de klant, u betaald aan de dropshipper, alles wat overschiet is "winst", daar trekt u al uw onkosten vanaf, dan hebt u uw echte winst, daar betaald u BTW op.

Buitenland is zeker mogelijk, maar als je alles vanuit België regelt moet je wel hier je inkomsten aangeven.

harpini
Topic Starter

#3 , 14 nov 2015 21:15

Ok bedankt en moet ik BTW betalen aan de dropshipper ook? Ik had al een prijslijst gezien met VAT excluded. Komt daar in werkelijkheid dan nog VAT bij voor mij?

Ik wou eigenlijk weten of je een webshop kunt registreren ih buitenland en daar je inkomsten aangeven (voor een tweede webshop bijvoorbeeld) of moet je daar effectief wonen of hangt dit af welk land het is?

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”