Woning verbouwen voor zelfstandige activeit - Fiscale kortin

bdv
Topic Starter
Berichten: 21

Woning verbouwen voor zelfstandige activeit - Fiscale kortin

#1 , 19 okt 2012 18:30

Hallo iedereen,

M'n vriendin en ik hebben net een huisje gekocht. Zelf ben ik zelfstandig en heb ik nood aan een ruim bureau. Omdat de woning niet groot genoeg is voor onze noden had ik graag een verdiep bijgeplaatst aan de achterzijde van de woning. Het zou gaan om een investering van 35.000€. Deze kosten zou ik graag inbrengen aangezien ze louter gemaakt worden om mijn activiteit uit te kunnen voeren.

Ik heb al heel wat gegoogled maar nog geen sluitend antwoord gevonden voor mijn specifiek geval:
- Kan ik als zelfstandige de facturen 100% inbrengen als onkosten en de btw 100% aftrekken?
- Wat gebeurt indien we ooit het huis verkopen? Zal een meerwaarde moeten betaalt worden en hoe zal dit berekent worden?
- Ik heb ook heel wat gelezen over verhuren aan je BVBA. Loont het om een BVBA op te starten of maakt dit niet veel uit en blijf ik beter zelfstandig?


Hopelijk weet iemand hier meer raad. Het gaat voor ons toch om een grote investering en we willen dan ook zeker zijn dat deze kosten later niet betwist worden.


Alvast bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding