Facturen na faillisement

ganapathi tantra
Berichten: 1340

Re: Facturen na faillisement

#16 , 14 aug 2011 11:06

Weesgerust dat de afhandeling van een faillissement volledig naar de goesting en willetjes gebeurt van de curator van dienst.
Velen zijn er namelijk van overtuigd dat ze er hun eigen ideetjes kunnen op na houden ipv de regels te volgen. Die regels zullen
ze pas volgen nadat ze echt uitgeput zijn en met hun rug tegen de muur staan.
Zo weet ik van een faillissement af waar alle betrokken partijen akkoord zijn en geen graad zien in de verschoning van de gefaillieerd.
Maar de dag voor de zitting dient een curator klacht in tegen de gefaillieerde wegens verduistering van goederen en dat anderhalf jaar nadat
de inboedel werd verkocht. Men moet dus zeker een vast niet zo optimistisch over de eerbaarheid van curators. Ze denken bij een afhandeling
in de eerste plaats aan zichzelf en dan pas de schuldeisers. Opnieuw een staaltje van Belgische onkunde inzake gerechtigheid
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
folderdragerke
Berichten: 23
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer: Website

#17 , 14 aug 2011 11:30

Ja, dat weet ik ook wel. Ze doet waar ze precies goesting in heeft.!
Zo heeft ze mijn wagen verkocht die eigenlijk eigendom was van de FORD CREDIT en nu draai ik nog eens op voor die fout ook, want ze heeft me een document laten tekenen dat ik die vrijwillig afstond voor de aanzuivering van de gefaillieerde firma.
Zo vraag ik bijna nu al twee jaar wat er is binnen gekomen van nog openstaande geld in het voordeel van de faillieerde firma, maar zonder resultaat.
Op een punt hebben we tot heden geluk gehad, ze heeft nog nooit bij ons thuis geweest, tja mijn ouders huren dan ook een woning, dus veel valt er dan ook niet in beslag te nemen.

Eén ding hoop ik zeker dat ze ooit afsluit, want je kan zeggen wat je wil, maar het weegt ZEER ZWAAR OP JE PRIVE LEVEN.!!

denlowie
Berichten: 15936
Juridisch actief: Nee

#18 , 14 aug 2011 16:26



Zo heeft ze mijn wagen verkocht die eigenlijk eigendom was van de FORD CREDIT en nu draai ik nog eens op voor die fout ook, want ze heeft me een document laten tekenen dat ik die vrijwillig afstond voor de aanzuivering van de gefaillieerde firma.

Eén ding hoop ik zeker dat ze ooit afsluit, want je kan zeggen wat je wil, maar het weegt ZEER ZWAAR OP JE PRIVE LEVEN.!!

Ik begrijp je 100%

Maar wat de wagen betreft ??

Als die op de BVBA stond ben je je er toch niet voor Verantwoordelijk, ten zij je er natuurlijk borg voor heeft getekend, en dit is je grootste probleem met BVBA s, men sticht een BVBA, en voor van alles moet men borg tekenen , wel dan heeft men geen vennootschap nodig, en bij faling word men verschoonbaar verklaart !!

Daarom raad ik nu iedereen aan om een Europees vennootschap op te richten, een Ltd of een GCV met twee Ltd vennootschappen, geen kapitaal nodig en minder kosten bij oprichting.

Ben zelf al 3 jaar betrokken bij twee van deze Europese vennootschapen een Ltd, en een andere zaak een GCV met één aandeelhouder die een Ltd is.
 
Wat sommige boekhouders er ook mogen van denken, dit zijn het boekhouders die het totaal niet kennen.
 
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

folderdragerke
Berichten: 23
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer: Website

#19 , 14 aug 2011 17:53

Neen, die stond op mijn eigen naam, maar de curator had gezegd heeft twee vragen gesteld :
1) Heb je nog een financiering lopen op die wagen.?
2) Op wie staat die wagen in geschreven.?
Op beide vragen heb ik VOLMONDING JA GEZEGD, dus de curator reageerde zo, je moet nog een volstorting doen van het kapitaal, dus we kunnen de wagen verkopen en die kan dienen voor de aanzuivering.
Wat blijkt achteraf dat de wagen EIGENDOMSRECHT was van FORD CREDIT en ze de wagen helemaal nooit mocht verkopen.

Dus bijkomende problemen met de FORD, nu moet ik betalen voor een wagen die ik niet meer heb, en dan nog eens een grote schadevergoeding wegens verbreking.
De advocaat van FORD vraagt nu de volledige som aan mij, omdat ik een stom document heb getekend (omdat zij dat vroeg) maar dat is nu te laat.
Ik heb de curator nog angesproken, maar die zegt jij had de financiering dus jij moet de schulden hiervan betalen. De wagen is verkocht en ook doorgestort aan de partij, ik heb daar niet meer in betrokken.

Dan komt er nog bij dat ze een wagen van bijna twee jaar (met nieuwe moter) en een km stand van 64.000 verkocht aan (hou u vast) 6200euro, ik kan alleen maar zeggen die hem gekocht heeft heeft er zeker een zaak aan gedaan, en ik heb er weer een probleem bij.

Inderdaad we gaan een als alles is afgesloten van de vorige BVBA een GVC opstarten, maar nu kan ik geen zaak nemen met mij als zaakvoerder.

Of denk jij van wel.?

denlowie
Berichten: 15936
Juridisch actief: Nee

#20 , 14 aug 2011 18:22


Inderdaad we gaan een als alles is afgesloten van de vorige BVBA een GVC opstarten, maar nu kan ik geen zaak nemen met mij als zaakvoerder.

Of denk jij van wel.?

Waarom zou dit niet kunnen ?

U bent persoonlijk niet failliet, het is de vennootschap en mocht het zijn dat je zelf ook in faling bent verklaart dan heb je recht na 6 maanden je verschoonbaarheid aan te vragen de faling afgesloten of niet, verschoonbaarheid is nu een recht als er geen strafbare feiten zijn.

Het is niet omdat een vennootschap door omstandigheden in faling gaat dat de zaakvoerder geen nieuwe zaak zou kunnen op starten en met een nieuwe vennootschap is dit zeker geen enkel probleem.

Na al wat je mee gemaakt heeft denk toch maar eens aan een buitenlandse vennootschap, en de zaakvoerder de buitenlandse vennootschap en u als vast vertegenwoordiger.
In Belgie moet men zich safe zetten. en zeker als men met personeel wil werken.
 
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#21 , 15 aug 2011 12:17

Inderdaad Lowie maar ik denk dat je maar voor een deel gelijk hebt. Als eigenaar van aandelen van een vennootschap kan daar ook beslag worden opgelegd als blijkt dat je
verantwoordelijk bent voor een deel van de bvba schulden. Als dat zo is kan je niet verschoonbaar worden verklaard omdat je de schulden van die vennootschap draagt.
Je krijgt pas verschoonbaarheid bij een persoonlijk faillissement.

Ook mijn advies is een engelse vennootschap op te richten en zo verder te werken. En ik weet dat aan die vennootschappen door velen een vooringenomen negatief connotatie
wordt gegeven maar als je zelf een zuiver geweten hebt laat dit dan maar achter je. Met dit soort vennootschappen kan je jezelf al is het maar voor een tijd afschermen.
En het standpunt dat sommigen hebben mbt banken, leningen en kredieten en dergelijke. Tja je hebt niet altijd a priori banken en anderen nodig om je zaak te laten groeien.
Een strategie die ik nu zelf al een 4-tal jaar volg en waarbij vooruitdenken een belangrijk onderdeel is. Teveel lenen en kredieten vertroebelt voor een deel je zicht op de kern
van de zaak. It's always best to be you own man and never to be in another one's pocket. Vertrouwen mag dan wel goed zijn controle is beter
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

denlowie
Berichten: 15936
Juridisch actief: Nee

#22 , 15 aug 2011 12:34



Je krijgt pas verschoonbaarheid bij een persoonlijk faillissement.
Ja dit wist ik !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

folderdragerke
Berichten: 23
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer: Website

#23 , 16 okt 2012 20:09

Beste Sersaises,

Ik kan u alleen aanraden om te bellen naar Renault Credit, en met hun tot een goed akkoord te bekomen..Maar zeker is wel dat de curator deze niet in beslag mag nemen (als deze met eigendomsrecht) is gekocht!

Franciscus
Berichten: 38739

#24 , 16 okt 2012 21:37

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=e ... fWGSOsWkUA" onclick="window.open(this.href);return false;

Toch eens lezen.
Een eenmanszaak is geen afzonderlijke rechtspersoon.
Het is dus de natuurlijke persoon die failliet is met zijn en mogelijk ook een gedeelte gemeenschappelijk vermogen.

Terug naar “Handelspraktijken”