Sluiting failliesement

Gedupeerden
Topic Starter
Berichten: 2

Sluiting failliesement

#1 , 11 sep 2012 19:25

Besten,
Morgen zijn mijn partner en ikzelf uitgenodigd op de terechzitting in de raadkamer, om uitspraak te doen over de sluiting van mijn failliessement, mijn verschoonbaarheid en de bevrijding van borg van mijn partner.
Ik ben al heel de week OP van de zenuwen.
Aan mijn advocaat heb ik niet zo heel veel steun. Hij zegt: als je zo zenuwachtig bent, blijf je maar beter weg.
Maar ik wil natuurlijk mijn kansen op verschoning niet verknoeien.
Ware het niet dat ik echt al maanden ( sinds vonnis failliessement) met zware paniekaanvallen kamp. Ik ben dus doodsbang om morgen te gaan. Ik hyperventileer, begin te braken, val flauw... en alles wat daarbij hoort.
Blijkbaar beginnen die zittingen nooit op tijd en met een beetje pech is het pas dik na de middag aan onze beurt.

Is er iemand die me aub raad kan geven? ook al is dit misschien een absurde post, voor mij is dit echt een zeer urgent probleem :-(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15936
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 sep 2012 20:01

Verschoonbaarheid is wanneer er geen strafbare feiten zijn eigenlijk een recht geworden.

Deze zitting is niet zoals een andere zitting, het is de currator en de rechtercommisaris met een griffier die het eigenlijk het onder elkaar regelen en wat paperassen tekenen, hoog uit 10 minuten !!

ik wens je het beste !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gedupeerden
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 11 sep 2012 20:05

Echt?
Mijn partner is namelijk ook uitgenodigd om bevrijding van borg te krijgen.. Hier heeft mijn advocaat niet zo'n goed oog in.
We hebben een zeer jonge pro deo advocaat en ik heb de indruk dat hij me ongewild nog meer angstaanvallen bezorgd...
Hij zei al : je zal heel lang moeten wachten alvorens het aan u is, als je niet goed bent blijf je beter weg...
maar aangezien men partner ook moet komen, wil ik hem toch proberen steunen.
Er staan blijkbaar 95 zaken gepland tijdens deze zitting. Op onze brief staat om 9.30 uur. Houdt dit dan in dat we toch niet om half tien binnen moeten gaan?
wat moet ik me eigenlijk voorstellen?
We zijn opgelicht door de franchisegever, en hiervan heeft de curator bewijzen. Zij zei maanden geleden al dat we jammerlijk zijn opgelicht en gaat uit van verschoning van mij.
Maar als mij partner niet van onder zijn borg bevrijdt wordt, blijft onze schuld openstaan? Gaan ze dan inbeslagnames doen, loonbeslag? of wat moet ik me hierbij voorstellen?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38739

#4 , 11 sep 2012 23:13

Opgelicht .... is dat niet strafbaar ????
Gezien jonge pro-deo .... moet hij bij de laatste aan de buurt zijn.
Gerenommeerde advocaten gaan dacht ik voor.

Terug naar “Handelspraktijken”