Eenmanszaak in onverdeeldheid

Lukdeherdt
Topic Starter
Berichten: 1

Eenmanszaak in onverdeeldheid

#1 , 02 sep 2012 15:53

Mijn vriendin en ik gaan een soep-bar openen. Vermits we allebei fulltime werken en het de eerste jaren gewoon geen optie is om op ons huidig werk te stoppen, gaan we er een kok/gerant in zetten. Het is niet de bedoeling dat we in eerste instantie enige vorm van inkomsten genereren voor ons privé. Dus de omzet die de bar zal draaien zal volledig dienen om de kosten van personeel, vaste kosten en leveranciers te dekken.

Onze vraag is nu welke vorm van onderneming we moeten nemen. De bank raadde ons aan om een eenmanszaak in onverdeeldheid te starten. Toch kan ik bitter weinig hiervan op het internet vinden. Over eenmanszaken is echter genoeg te vinden, maar die onverdeeldheid zorgt voor wat vragen bij mij.
Vermits het om een zaak gaat die van nul start, willen we allebei op gelijke voet vertrekken.

Dus als ik het dan goed begrijp, wordt zowel mijn vriendin als ik zelfstandige in bijberoep en starten we beiden een eenmanszaak op? of hoe zit dat juist?

Ik stel mijn vraag op dit forum omdat ik in het verleden al verschillende keren een antwoord heb gevonden op andere juridische vragen en hoop ook deze keer op jullie professioneel advies! Alvast bedankt.

Luk

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding