Handelshuurcontract

avanpalrei
Topic Starter
Berichten: 2

Handelshuurcontract

#1 , 20 aug 2012 16:48

Ik heb net een zaak, en het handelshuurcontract, overgenomen sinds 01/07. Aan het handelspand moeten verschillende werkzaamheden gebeuren, die op papier werden gezet en bij het contract werden gevoegd en ondertekend. 1 van de werken is het herstellen van een lek, waar bij zware regenval de bergruimte blank staat en de electriciteit soms uitvalt in de zaak. Dit is dus belangrijk dat het gemaakt wordt voor de veiligheid. Op papier staat dat deze herstelling voorzien was voor juli, maar ondertussen is er nog niets gedaan. Ik heb in juli een aangetekend schrijven gestuurd naar de verhuurder met de vraag dit te herstellen en ik heb tevens een klein bedrag van de huur ingehouden. Ondertussen weet ik dat de inhouding van huurgeld niet mag, maar ik zag geen andere mogelijkheid. Ondertussen zijn er al allerlei zaken voorgevallen, waardoor de werking met de verhuurder echt ondoenbaar wordt. Ik krijg geen reactie op mijn schrijven, of telefoontjes en kan gewoon niet met de man praten. Op deze manier hoeft het al lang niet meer voor mij. Op welke manier kan ik dit contract laten ontbinden, zonder al te veel financiële schade voor mij. Ik ben tenslotte met alles in orde. Wie kan mij helpen met advies?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22331
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 aug 2012 19:47

Ontbinden zal je in ieder geval veel geld kosten. Een huurovereenkomst is niet zoals een paar schoenen gaan kopen.
Heb je er rekening mee gehouden dat het in de maand juli en soms ook nog begin augustuis bouwverlof is, en dat je in die periode geen aannemer zal vinden.
Begin met verhuurder aangetekend in gebreke te stellen en hem een lijst van gebreken door te sturen.
Als dat niet lukt zal je hem moeten dagvaarden voor de vrederechter.

avanpalrei
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 21 aug 2012 16:20

Uiteraard heb ik daar rekening meegehouden, de lek is er al maanden, hij heeft tijd genoeg gehad toen de vorige huurder in het pand zat. Toen ik er ben ingekomen, hebben we de schade dus vastgesteld en op papier gezet dat hij dat in juli moest maken (hij heeft zelf juli voorgesteld), samen met nog tal van andere werkjes die hij moet uitvoeren. Deze lijst is als bijlage toegevoegd aan het contract en door ons beiden ondertekend. Ondertussen doet van alle dingen om de ingang van mijn zaak te versperren: hij heeft een oud voertuig op de oprit gezet, de poort al vastgenageld, een hoop groenafval voor de deur gedeponeerd, ... Vandaar mijn wens om het huurcontract te laten ontbinden op 1 of andere manier. Dit mag toch zomaar niet wat hij nu doet?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38739

#4 , 21 aug 2012 19:01

Als die plaatsen tot het handelspand behoren kan u de eigenaar aangetekend in gebreke stellen.
Dus zowel voor de wagen als voor het dichtnagelen als voor de groenafval.
Maak uiteraard al wel de nodige foto's met krant.

Terug naar “Handelspraktijken”