Lenen

TADA1980
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Lenen

#1 , 19 feb 2019 19:09

Toen ik in mei mijn huisje kocht , had een vriend voorgesteld om me te helpen met verbouwingen...
Hij werkte niet en had een uitkering...
Mijn ouders betaalde hem in de hand ( bedragen tss de 150 en 250 e) .
Hij begon verliefd te worden en hoopte bij mij te kunnen intrekken...
Had ook tegen mensen die de gasmeter kwamen vervangen ook verteld dat hij hier ging intrekken en dat hij expres niet doorwerkte ...
Op een keer kreeg ik een rekening in de bus die ik niet direct kon betalen en hij nam die mee naar huis en had die in mijn plaats betaald , had hem gezegd dat ik die ging terug betalen, want ik wil niet dat iemand anders mijn rekeningen zou betalen ....
Nu betaalde mijn ouders hem weer 250 e om badkamer af te werken, maar ik hoorde van buren dat hij maar na half 2 in de namiddag toekwam en toen ik met de kindjes van het werk/school kwam rond half 5 , zat hij in de zetel en aan badkamer was niet verder gedaan...wel is hij met dat geld een tattoo gaan halen...dus heeft het geld aangenomen , uitgegeven maar niet het werk gedaan waarvoor het geld diende ... Dit duurde zo een 2 tal weken...toen ik op een dag thuis kwam , is uitgekomen dat hij mijn gsm ( die ik net vervangen had voor nieuwe) had gekraakt en daar al mijn persoonlijke en intieme berichten heeft gelezen , dus heb ik direct sleutel gevraagd en hem buiten gestoken...
Ondertussen zijn we een paar maand verder , en veel van de dingen die hij had verbouwd , bleken niet goed te zijn ...het water liep onder mijn bad-douche uit , en nog van die zaken..
Nu is hij bij de politie gegaan om het bedrag van die rekening terug te vorden terwijl de kosten die hij me heeft aangedaan veel hoger liggen...ik kan natuurlijk niet bewijzen van het zwart geld ...wel kan ik minsten 30 getuigen bij elkaar hebben die hem daadwerkelijk zien werken hebben ( wat in principe niet mag aangezien hij een uitkering genoot )
Wat zijn mijn opties aub

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 feb 2019 19:54

Bent u soms niet in de fout gegaan door iemand die een uitkering krijgt te werk te stellen.?

Pas op dat de boemerang niet in je gezicht ontploft .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38590

#3 , 19 feb 2019 20:34

Maar politie zal met zijn verhaal niet veel tot niets doen want is een burgerlijke zaak.

Reclame

TADA1980
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 feb 2019 21:05

@denlowie...ja je hebt gelijk...
Twas ter goeiertrouw gedaan...hij wou me helpen zei hij, maar we wouden ( ik en mijn ouders) dat hij het gratis deed

TADA1980
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 feb 2019 21:07

@ Franciscus
Heb al tel gehad van de politie...dat ze mij een pv gingen geven en voor de vrederechter ging trekken...of zijn dat loze bedreigingen ?

Terug naar “Andere”