Wat is linker en rechter buur ?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

Re: Wat is linker en rechter buur ?

#16 , 30 jan 2019 12:48

Waar staat de definitie van "bouwkundig" links of rechts?
Nog nooit tegengekomen....
In al de gevallen die ik ben tegengekomen gaat het altijd over vooraanzichten van gebouwen.
Ook op de bouwplannen die ik heb!
Ook voor de appartementen.

Ook in het gewone leven. Als er staat: het politiebureel is links van de supermarkt dan is dat
gezien vanaf de straat en niet vanuit de achtertuinen....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 30 jan 2019 16:26

Zoeven een telefoontje gegeven naar een gerechtelijk deskundige, met wie ik vroeger (14 jaar geleden) veel contact had. Zij (zij was een vrouw) bevestigde me dat, tenzij het anders vermeld werd in het deskundig verslag, steeds werd gezien met het aangezicht naar de voorgevel van het huis

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#18 , 30 jan 2019 16:31

Zoeven een telefoontje gegeven naar een gerechtelijk deskundige, met wie ik vroeger (14 jaar geleden) veel contact had. Zij (zij was een vrouw) bevestigde me dat, tenzij het anders vermeld werd in het deskundig verslag, steeds werd gezien met het aangezicht naar de voorgevel van het huis
Maar dat is toch normaal...ik begreep de heisa hier al niet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#19 , 30 jan 2019 17:52

En dan zeggen dat er mensen zijn die op het toneel het verschil niet kennen tussen coté cour en coté jardin...
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 30 jan 2019 20:50

Zoeven een telefoontje gegeven naar een gerechtelijk deskundige, met wie ik vroeger (14 jaar geleden) veel contact had. Zij (zij was een vrouw) bevestigde me dat, tenzij het anders vermeld werd in het deskundig verslag, steeds werd gezien met het aangezicht naar de voorgevel van het huis
Sta je dan binnen of buiten met uw aangezicht naar de gevel? :twisted:

Afin, ik ga er van uit dat je dan buiten staat. Maar dat is dan wel het tegenovergestelde van wat je eerst zei...

Dus iedereen (die meent het te weten) is nu akkoord dat het bekeken is vanop de straat, kijkende naar de gevel? Dus niet zoals in een voertuig (want daar is de rechterkant van een wagen de passagierskant, dus vanuit de wagen bekeken. Net andersom dus)?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#21 , 30 jan 2019 21:06

"Dus niet zoals in een voertuig (want daar is de rechterkant van een wagen de passagierskant, dus vanuit de wagen bekeken. Net andersom dus)?"

Eigenlijk niet, tenzij je alleen achteruit zou rijden met je auto.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#22 , 31 jan 2019 09:11


Sta je dan binnen of buiten met uw aangezicht naar de gevel?

dan sta je op straat, en kijkt naar het huis.

Oude Belg
Berichten: 3192

#23 , 01 feb 2019 11:40

"Dus niet zoals in een voertuig (want daar is de rechterkant van een wagen de passagierskant, dus vanuit de wagen bekeken. Net andersom dus)?"

Eigenlijk niet, tenzij je alleen achteruit zou rijden met je auto.
Met een auto wordt met "rechts" dus stuurboord bedoeld. Dat blijft stuurboord, ook als je achteruit rijdt. :)
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Andere”