Extra huisnummer voor nutsvoorzieningen

Evertien
Topic Starter
Berichten: 31

Extra huisnummer voor nutsvoorzieningen

#1 , 29 nov 2018 20:38

Ik schets mijn verhaal even kort;

Ik had nood gezien mijn activiteiten aan een ruime werkplaats welks niet mogelijk was aan mijn eigen woning bij te bouwen.
Zo vond en kocht ik in de korte buurt een oude te renoveren woning met aangrenzend een werkplaats waarbij ik de woning geheel renoveerde en heb verhuurd.
Op deze eigendom was 1x elektriciteit - gas en waterleiding en deze contracten staan op naam van mijn huurders
Ik had bij aankoop ook geïnformeerd bij de dienst ruimtelijke ordening of ik mogelijks een 2de aansluiting ( met extra huisnummer ) zou kunnen bekomen voor de werkplaats op zich, geen probleem werd mij gemeld.
Nu ik alles wil opstarten met aanvraag netstroom doet de gemeente moeilijk en willen ze mij geen extra huisnummer meer geven omdat ze de werkplaats niet willen afscheiden van de woning ( maar afscheiden is niet mijn vraag )
Ten einde raad heb ik de Eandis laten komen en zij geven als oplossing dat de meterkast die zich nu in de huurwoning bevindt van die in de werkplaats te monteren maar dan moeten huurders ten alle tijden toegang kunnen krijgen in mijn werkplaats.
Huurders blijven ook klant van de stroomleverancier en met een extra meter kan dan het verbruik van de werkplaats berekend worden....
Maar zegt de stroomleverancier, je mag onderling geen stroom aan elkaar verkopen en is tegen de wet op straffe van boetes...

Ik weet het een beetje omslachtig allemaal maar ik ga er maar vanuit dat men vroeger ' de koe in de wei ' al van stroom kon voorzien en nu blijkt dit allemaal een probleem

Is het verkrijgen van stroom dan geen maatschappelijk recht, ik wens geen stroom te delen met mijn huurders ( terwijl ik daar op goede voet mee sta ) want op termijn komen daar maar enkel problemen door.

Iemand een idee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 nov 2018 10:51

Voorziet dan, buiten uw werkplaats en de verhuurde woning, een waterdichte kast, of voorzie een ruimte, waarin zowel uw huurders als jijzelf toegang hebben met een sleutel.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 30 nov 2018 17:54

Wat is het probleem om daar een 123A en 123B van te maken , stijl handelseigendom met aparte woongelegenheid of apartementen :?:

Hernummeren doen gemeenten niet graag ...

Reclame

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 dec 2018 11:26

uw gemeentebestuur heeft gelijk. Een huisnummer dient voor een huis, niet voor een hanger die achter een huis staat. De fout ligt bij uw netbeheerder, ze kunnen perfect een tweede aansluiting maken voor uw hangar zonder dat daar een tweede huisnummer voor toegekend moet worden! Daarvoor dienen de EAN nummers toch...

Evertien
Topic Starter
Berichten: 31

#5 , 06 dec 2018 15:25

De ruime garage/magazijn staat in aansluiting met de woning en zoals de woning tegen de rode lijn het voetpad dus. Een aansluiting van Eandis zou maar 2m kabel nodig hebben. Toch is het magazijn door aan muur over de volledige diepte van de woning en zelf verder in de tuin ook afgesloten van elkaar. Eerstdaags heb ik hier een persoonlijk gesprek over met de burgemeester himself..

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 06 dec 2018 16:11

Per kadastraal perceel is er maar 1 nummer mogelijk. Oplossing: het perceel verkavelen

Evertien
Topic Starter
Berichten: 31

#7 , 07 dec 2018 11:12

Per kadastraal perceel is er maar 1 nummer mogelijk. Oplossing: het perceel verkavelen
Dat is het nu net, ik heb op dit perceel 2 kadastrale nummers 883E2 en 883D2
Afbeelding

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 07 dec 2018 15:58

Per kadastraal perceel is er maar 1 nummer mogelijk. Oplossing: het perceel verkavelen
OOk bij verkaveling is niet zeker dat men meerdere huisnummers krijgt
Dan moet ganse straat mogelijk hernummerd worden
En dat doet men dus niet graag wegens de administratieve rompslomp voor alle andere bewoners

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#9 , 10 dec 2018 11:22


Terug naar “Andere”