Camping

Visser77
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Camping

#1 , 23 nov 2018 23:46

Hallo, even vragen of iemand hiermee raad weet.
Wij staan namelijk al 6jaar met een staancaravan op een camping in de Belgische Ardennen. De caravans zijn nu nog aangesloten op een septische put, maar er wordt nu op heel de camping riolering gelegd waarop de caravans zullen worden aangesloten. Maar... nu krijgen wij allen een brief thuisgestuurd dat we €1500,- moeten betalen voor de riolering en aansluiting. Nu is mijn vraag, kan dit in feite of is dit wel wettelijk? Wij huren per slot van rekening eigenlijk enkel een perceel, de grond is toch onze eigendom niet hè. Want moest wij in de toekomst weg gaan, dan blijven die buizen toch in de grond zitten hè.
Hopelijk weet er hier iemand raad.
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 nov 2018 09:43

Je hoeft dit niet te betalen. Als je zo'n perceel huurt, is de kost van €1500 een wezenlijke wijziging aan de huurovereenkomst, waardoor je deze kan opzeggen. Dus je kan perfect uw huur opzeggen, als je deze kost niet wenst te betalen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 26 nov 2018 13:14

Om nuttig te kunnen antwoorden is bijkomende info nodig:
-staat er in het huurcontract een clausule die dergelijke eis mogelijk maakt en wordt er voorzien dat de huurder (in dergelijke gevallen) eenzijdig en zonder kosten de overeenkomst kan stopzetten?
-wordt de grond verhuurd met gewoon huurcontract gemeen recht of is er een ander statuut?
-was er op enige wijze inspraak?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Andere”