uithuiszetting

donsas
Topic Starter
Berichten: 16

uithuiszetting

#1 , 14 nov 2018 14:08

Geachte,

Ik ben in februari zonder werk gevallen waardoor ik met mijn gezin (ik, mijn vriendin en 3 kindjes) enkel moesten overleven van de kinderbijslag. Want er was geen enkele instantie die hulp kon bieden op dat moment. Met als gevolg dat ik geen kosten meer kon betalen zoals bv huishuur enzo... . Nu dat inkomen is een tijdje geleden in orde gekomen. heb nu ook sinds 3 maanden ongeveer terug werk gevonden. we (ik, dienst extra, het ocmw en elegast) hebben geprobeerd alles recht te zetten met de huisbewaarder zodat we hier zouden kunnen blijven wonen. Dit was tevergeefs. we moeten er uit zonder pardon en begrijp dit ook wel. maar nu is het probleem dat we geen woonst vinden die voor mij betaalbaar zijn maar ook berijkbaarheid voor het werk is belangrijk aangezien ik geen auto nog rijbewijs heb doe ik alles met de fiets. in principe moeten we er volgende week maandag uit zijn. het ocmw kan geen enkele hulp bieden ook krijg ik geen steun van eender welke instantie. voor een crisis woning zou ik niet in aanmerking komen en voor een sociale woning moeten we eerst 5 maanden dakloos zijn vooraleer we voorrang krijgen dat is een risico dat ik niet kan nemen. in de prive huren is best ook lastig aangezien ik in principe financieel iets kan huren met twee slaapkamers krijg ik de comentaar dat de huisbewaarder het te klein vind. het is frustrerend te zien hoeveel huizen er leeg staan van sociale verhuurmaatschapijen in berendrecht. en toch zeker omdat er geen enkel aan ons kan geboden worden.

anderen krijgen jammer genoeg wel voorrang en ik en mijn gezin krijgen geen hulp. ik vind dit best jammer.

is er een oplossing voor mijn probleem dat u weet want ik ben ten einde raad?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding