Functiewijziging geweigerd

Alost
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Functiewijziging geweigerd

#1 , 13 nov 2018 16:06

Hallo,
Ik huur momenteel een handelspand met de bedoeling om er een snookerzaak in te starten,hiervoor was een functiewijziging van handelspand naar horeca voor nodig, deze werd echter geweigerd.
Nu ben ik zinnens om mijn project wat aan te passen en in hetzelfde pand een zaak te starten in snooker en pool benodigdheden waar klanten de tafels tegen een kleine vergoeding kunnen uittesten,hierdoor zou ik maar open mogen zijn tot 20 uur, vrijdag tot 21 uur.
Ik zou na sluitingsuur mijn snooker en pooltafels ter beschikking willen stellen aan een sportvereniging,kan dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 14 nov 2018 15:26

Ik vermoed dat zij dit wel zullen doorhebben. Bent u toevallig de voorzitter van een snookervereniging?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 nov 2018 15:59

Zo een constructie door ziet men onmiddellijk, en dan ? als de buren een klacht neer legen wat er degelijk inzit !
En u gaat GEEN dranken serveren ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 14 nov 2018 16:33

Niet slim om EERST te huren, en dan pas te gaan uitzoeken wat de verplichtingen zijn. Wat ga je met het pand doen als er dat niet mag komen wat je wil doen? Het kan u 3 jaar huur kosten als de verhuurder niet meewil.

Alost
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 nov 2018 10:44

Ik vermoed dat zij dit wel zullen doorhebben. Bent u toevallig de voorzitter van een snookervereniging?
Neen, dat ben ik niet, het is een snooker vereniging bestaande uit verschillende ploegen die een plek zoekt om hun competitie wedstrijden te spelen.
De wedstrijden worden 's avonds gespeeld tot ongeveer 22u30.

Alost
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 nov 2018 10:58

Niet slim om EERST te huren, en dan pas te gaan uitzoeken wat de verplichtingen zijn. Wat ga je met het pand doen als er dat niet mag komen wat je wil doen? Het kan u 3 jaar huur kosten als de verhuurder niet meewil.
Ik had natuurlijk wel een huuroptie genomen op het pand want ik kende de verplichtingen,de gehele procedure van functiewijziging nam maar liefst 5 maanden in beslag.
Gezien ik van menens ben dat het moeilijk zal worden om een gelijkaardig betaalbaar pand in de buurt te vinden tracht ik alsnog een oplossing te verzinnen,ik kan ook nog in beroep gaan tegen de beslissing... maar dat is nogmaals een procedure van ongeveer 4 maanden.
Bij mijn weten moet je trouwens ofwel eigenaar ofwel huurder zijn van een pand om een functiewijziging aan te vragen, of ben ik daarin mis?

Alost
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 nov 2018 11:10

Zo een constructie door ziet men onmiddellijk, en dan ? als de buren een klacht neer legen wat er degelijk inzit !
En u gaat GEEN dranken serveren ??
Het is maar een denkpiste hé,als je schoenen gaat kopen mag je die toch ook uitproberen? Alleen zou ik hier dan snooker keus verkopen die tegen een onderhoudsvergoeding op de tafels uitgetest kunnen worden,zonder aankoopverplichting... ik zou geen dranken serveren,maar een drankautomaat ter beschikking stellen van klanten. Alleen denk ik dat het financieel niet haalbaar zal zijn als de winkel maar tot 20u open zal zijn...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 nov 2018 11:32

Alleen denk ik dat het financieel niet haalbaar zal zijn als de winkel maar tot 20u open zal zijn..

.
U project zal financieel totaal niet haalbaar zijn, het is toch je bedoeling om er aan te verdienen, eens alles op een rijtje zetten van je vaste kosten, huur, energie, taxen, u loon en u sociale bijdragen, het onderhoud (niet te verwaarlozen) etc ..., en dan pas je omzet aan 21% BTW.

Horeca Afblijven als je er geen ervaring mee heeft, het is een zeer moeilijke sector, met zeer veel valkuilen en zeer veel controles!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 15 nov 2018 11:56

[ functiewijziging
Verkeerd woordgebruik. Het is geen functiewijziging maar een Bestemmingswijziging
Voor een job is het een functiewijziging, voor een gebouw is het bestemmingswijziging.

Alost
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 16 nov 2018 15:59

[ functiewijziging
Verkeerd woordgebruik. Het is geen functiewijziging maar een Bestemmingswijziging
Voor een job is het een functiewijziging, voor een gebouw is het bestemmingswijziging.
Ik wist niet dat dit het"spel eens iemand de les"forum was... Beide termen zijn van toepassing!

Terug naar “Andere”