Opgeplitste woning niet officieel opgesplitst

SvB-
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opgeplitste woning niet officieel opgesplitst

#1 , 12 sep 2018 11:40

Ik zit in een beetje een onverwachte situatie, ik probeer het verhaal kort te houden.

Een 5-tal jaren geleden hebben we een halfopen bebouwing woning gekocht. Deze bevindt zich in een wijk waar geen enkel ander huis halfopen is. We zijn recent bij de gemeente te rade gegaan om enkele verbouwingen uit te voeren. De gemeente vindt echter geen officiële opsplitsing en dus is de vergunning voor de twee aanpalende huizen één en dezelfde. Tevens geeft de gemeente een negatief advies voor opsplitsing.

We wonen dus eigenlijk in een werkplaats van onze buren, maar we hebben wel betaald voor een huis.

Ik heb de akte er even bij genomen en deze spreekt specifiek van een woonhuis. (De vorige eigenaars woonden ook nog eens 12 jaar in dit huis, dus het issue bestaat al 20 jaar.) De verbouwingen gaan dus absoluut niet door, maar in feite wonen we dus niet in een woning, maar een werkhuis.

Wat moet ik doen? Heeft de notaris hier een fout begaan? Zijn we ons geld voor deze woning kwijt? (Niemand koopt een random werkplaats in een woonwijk.) Ik vermoed dat ik best eerst met de notaris ga praten, maar wat is de kans dat daar iets uit komt? Moeten we verhuizen? Wie kan ons helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 sep 2018 12:37

Gevolg kan zijn dat je nog een rekening van de fiscus zal ontvangen, want je betaalde al jaren een OV voor een werkhuis en niet voor een woning.

Reclame

Terug naar “Andere”