Beroep bij deputatie en informeren betrokken partijen

IngridBijl
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Beroep bij deputatie en informeren betrokken partijen

#1 , 09 sep 2018 12:19

Hallo,
Onze buren gaan in beroep tegen een weigering voor regularisatie door de het schepencollege.
Aangezien wij destijds een bezwaar intekenden tegen het vergunnen (regulariseren) zijn we dus betrokken partij.
Echter hebben we enkel via stedenbouw vernomen dat ze in beroep gegaan zijn.
In eerste instantie dacht ik dat in beroep gaan tegen een beslissing van het schepencollege enkel een zaak was tussen de vragende partij (in dit geval de buren) en het schepencollege.
Met er hier en daar wat over op te zoeken begrijp ik dat wij als betrokken partij er ook baat kunnen bij hebben om bij de deputatie onze zeg te doen. (Klopt dit?)
Als dit klopt vraag ik me af waarom we dan geen aangetekend schrijven hebben ontvangen i.v.m. het beroep dat ze aantekenen. En als dit moest gebeuren hoeveel tijd na het beroep aan te vragen er kan verlopen voordat we een aangetekend schrijven verstuurd wordt naar ons.
Mijn tweede vraag is, aangezien hun bijbouw geweigerd werd door het schepencollege (om verschillende redenen) het de moeite loont om een advocaat hiervoor in te schakelen.
We namen al een advocaat voor het opmaken van het bezwaarschrift tegen de regularisering toen dit voor het schepencollege ging komen (hiervan zijn wij destijds wel aangetekend van op de hoogte gesteld).
Ik begreep ook dat indien de deputatie eveneens weigert om hun bijbouw te regulariseren en ze moeten afbreken, ze nog steeds hoger kunnen gaan in beroep bij de raad van state.
Het is niet dat ik er niets wil in investeren, enkel dat ik vrees dat zij er met hun advocaat een spelletje gaan van maken om zo vaak mogelijk in beroep te gaan tot als de kosten voor ons om een advocaat in te schakelen niet meer haalbaar zouden zijn.
Daarbij vraag ik me ook af of het niet beter is om nu geen advocaat te nemen en eventueel zelf onze zeg te doen bij de deputatie en indien zij later nog in hoger beroep gaan (bij de raad van state) pas dan een advocaat in te schakelen.
Dit is voor ons allemaal nieuw, een situatie dat we voordien nooit meemaakten en brengt veel vragen en stress mee. Vandaar dat ik me hier wat probeer te informeren en elke reactie of tip waardeer.
Alvast bedankt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding