verlaging waarde vastgoed door externe factoren

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

Re: verlaging waarde vastgoed door externe factoren

#16 , 02 jun 2018 13:39

Door overheidsbesluiten kan zo'n woning dan zomaar minder interessant worden.
Als het over een formeel overheidsbesluit gaat, dan geeft dat wel mogelijkheden. Misschien zelfs ten gevolge van een nalaten van de overheid (positieve verplichting om eigendom van burgers te bewaren).
Zowel op basis van de eerste norm van art. 1 Eerste Aanvullend Protocol EVRM als op basis van het algemeen rechtsbeginsel GBOL (Gelijkheid Burgers voor Openbare Lasten).
Kan slechts via de rechtbank, en vaak met een omweg via het Grondwettelijk Hof. Niet zo evident dus.
Anderzijds, als het over 200 000 EUR gaat, dan is het misschien toch het onderzoek waard.

Als het gaat om gewone maatschappelijke ontwikkelingen, dan vermag je hier weinig tegen.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#17 , 02 jun 2018 13:42

Als men wou wijken mixen kon dat even goed een achterwijk van een andere groot stad in een omgeving waar de sociale klasse gelijk is.Natuurlijk niet bij andere die het Nederlands niet rijk zijn,....
Commentaar overbodig.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

bosprocureur
Berichten: 6853

#18 , 02 jun 2018 13:50

Als men wou wijken mixen kon dat even goed een achterwijk van een andere groot stad in een omgeving waar de sociale klasse gelijk is.Natuurlijk niet bij andere die het Nederlands niet rijk zijn,....
Commentaar overbodig.

Et pourtant…

Ik ken zo'n wijk, waar op een tiental jaar tijd de oorspronkelijke bevolking nog hoogstens 20 mensen omvat, en de rest allemaal inwijkelingen, met de meest diverse afkomsten.

En daar is dan net de taal die de kinderen op school leren, hetof een Nederlands, het verbindende element. Zo kan het dus ook.

Reclame

Jackrussell
Berichten: 701

#19 , 02 jun 2018 14:12

Door overheidsbesluiten kan zo'n woning dan zomaar minder interessant worden.
Als het over een formeel overheidsbesluit gaat, dan geeft dat wel mogelijkheden. Misschien zelfs ten gevolge van een nalaten van de overheid (positieve verplichting om eigendom van burgers te bewaren).
Zowel op basis van de eerste norm van art. 1 Eerste Aanvullend Protocol EVRM als op basis van het algemeen rechtsbeginsel GBOL (Gelijkheid Burgers voor Openbare Lasten).
Kan slechts via de rechtbank, en vaak met een omweg via het Grondwettelijk Hof. Niet zo evident dus.
Anderzijds, als het over 200 000 EUR gaat, dan is het misschien toch het onderzoek waard.

Als het gaat om gewone maatschappelijke ontwikkelingen, dan vermag je hier weinig tegen.
Ik had hier niet aan gedacht. Het klinkt me wel als 'n behoorlijk lange, slopende omweg. Je krijgt dan ook te maken met argumenten als "die moskee zal toch ergens moeten staan", wijken mixen waar men weer belang aan toekent dat ongetwijfeld zwaarder weegt dan het belang van meneer, vrijheid van godsdienst etc. En men zal ook wel stellen dat meneer heel wat minder ingrijpende opties heeft, zoals klacht indienen wegens geluidsoverlast e.d.

Nu ik het zo schrijf, wellicht dat verandering bestemmingsplan wel wat aanknopingspunten geeft.

Heel gemakkelijk zal dat allemaal niet worden en de overheid zal zich er ook wel behoorlijk tegen verzetten. Succes voor deze huiseigenaar heeft immers nogal wat consequenties. En zaken als dat een moskee en sociale huurwoningen het leefplezier vergallen, de politie faalt etc ga je niet zwart op wit krijgen van de overheid.

Zelf in veel mindere mate ook gezien met een woning die ik verhuur. Die buurt is veranderd en ik merk dat wel aan de huurders die zich aandienen. Ook aan de prijs die ik ervoor kan vragen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 02 jun 2018 14:21

Dit begint hier naar racisme te ruiken als het over moskeeën gaat
En dit op het JF ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jackrussell
Berichten: 701

#21 , 02 jun 2018 14:58

Dit begint hier naar racisme te ruiken als het over moskeeën gaat
En dit op het JF ?
Racisme? Waar dan?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#22 , 02 jun 2018 15:20

. Eerlijk is eerlijk: een woning in die prijsklasse is makkelijker te verkopen zonder complex sociale huurwoningen en moskee in de nabije omgeving dan met.

Ik zou ook geen half miljoen euro's steken in 'n droomwoning om dan naast 'n complex sociale huurwoningen en een moskee te zitten.

.
+

Als men wou wijken mixen kon dat even goed een achterwijk van een andere groot stad in een omgeving waar de sociale klasse gelijk is.Natuurlijk niet bij andere die het Nederlands niet rijk zijn,....
Ik schreef wel het begint te ruiken, en alles begint zo, niet gezond om op een forum te discuteren dat de sociale klassen moeten samen wonen, en dat de huizen hun waarde verliezen door de moskee die er geplant word !

Dit is maar een begin, met 20 jaar verder zal in alle buurten een moskee zijn, in Gent komen er Turkse leraars de lessen in het Turks geven staat vandaag in de krant, ik heb weet van reeds meer dan 20 jaar in de Acacia straat in Gent
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jackrussell
Berichten: 701

#23 , 02 jun 2018 15:38

Naar mijn idee zal voor de meeste mensen situatie zoals in dit topic omschreven, een waardevermindering zijn in plaats van een waardevermeerdering van de woning. Ik zou zelf ook verder kijken i.p.v. er een half miljoen euro's voor neer te tellen.

Racisme? Die term wordt zo vaak gebruikt tegenwoordig. Te pas en te onpas.

Het is voor wel meer zaken zo. Neem 'n windmolen. Veel mensen zijn daar voor, maar als het maar niet in hun achtertuin komt te staan. Veel mensen gaan graag op café, maar naast een café wonen doet ook niet iedereen graag.

Tsja, toekomst. We kennen de demografische voorspelmodellen en weten ook dat die vaak nog te conservatief zijn. Dat betekent inderdaad nog wel wat. Maar heb het ook de afgelopen 20 jaar al zien veranderen hoor. Ik vind er wel wat van, maar daar is dit topic niet voor.
. Eerlijk is eerlijk: een woning in die prijsklasse is makkelijker te verkopen zonder complex sociale huurwoningen en moskee in de nabije omgeving dan met.

Ik zou ook geen half miljoen euro's steken in 'n droomwoning om dan naast 'n complex sociale huurwoningen en een moskee te zitten.

.
+

Als men wou wijken mixen kon dat even goed een achterwijk van een andere groot stad in een omgeving waar de sociale klasse gelijk is.Natuurlijk niet bij andere die het Nederlands niet rijk zijn,....
Ik schreef wel het begint te ruiken, en alles begint zo, niet gezond om op een forum te discuteren dat de sociale klassen moeten samen wonen, en dat de huizen hun waarde verliezen door de moskee die er geplant word !

Dit is maar een begin, met 20 jaar verder zal in alle buurten een moskee zijn, in Gent komen er Turkse leraars de lessen in het Turks geven staat vandaag in de krant, ik heb weet van reeds meer dan 20 jaar in de Acacia straat in Gent

Duck@
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#24 , 02 jun 2018 15:48

Wettelijke definities

Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."[2]

De laatste definitie maakt dus geen onderscheid tussen discriminatie op grond van ras of etniciteit. Het onderscheid tussen beide begrippen blijkt ook voor antropologen een onderwerp van debat. Ook de Britse wet verstaat bijvoorbeeld onder raciale groep "elke groep mensen gedefinieerd op grond van ras, huidskleur of nationaliteit (inclusief burgerschap), of etnische of nationale afkomst".
https://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme

Niet dus een persoonlijke ervaring delen is een feit geen rasicme......En sociaale klasse sorrie een maatschapij die geen verschillende heeft is onbestaand....Wat ongezond is elke discussie te labellen als rascisme

Siegfried
Berichten: 94

#25 , 03 jun 2018 20:12

De islam is geen ras maar een religie...

Franciscus
Berichten: 38583

#26 , 15 jun 2018 17:27

Overlast en klokkengelui kunnen ook aangepakt worden.
In onze gemeente is er een speciale Ramadan patrouille bij de politie en ondertussen hebben alle moskee's een stewardregeling om de buurtoverlast nog te verminderen.
Dacht trouwens dat er inzake klokkengelui al enkele vonnissen waren.
Tja bij ons willen ze nu 18 rijbanen aanleggen op een kleine 100 meter van een woonwijk.
Zal daar wel mogen zeker want daar wonen alleen maar x en y en nog andere marginalen.
Ga eens te rade bij de mensen in Brasschaat die nu naast de TGV wonen.

eylis
Berichten: 8836

#27 , 15 jun 2018 17:49

en Er is nog een andere factor die de prijsdaling veroorzaakt: De generatie die nu met pensioen gaat of al is (babyboomers) hebben de gouden jaren meegemaakt; Vaak reeds tweeverdieners met een vaste loopbaan zonder werkloosheid. Ze hebben (sommigen, niet allemaal ) grote en mooie woningen kunnen verwerven en staken daar ook al hun centen in om de woningen op te waarderen. Deze huizen zijn vaak: groot (energievreters en met dubbele garages bijvoorbeeld) én zeer slecht geisoleerd. De villa's die tussen 1975 en 1985 gebouwd zijn, zijn ook nog eens aan grote renovatiewerken toe. Met als gevolg dat jonge mensen die een huis willen kopen, best willen renoveren maar dat dan toch liever doen met een woning die goedkoop in aanschaf is en dan gestript kan worden; (Cfr de huizen tussen 1950 en 1970) Bovendien zijn de snelbouwvilla's van de gouden jaren vaak minder duurzaam gebouwd dan hun voorgangers....Kortom, ook dat zijn de redenen warom de villa's van de gouden jaren pijlsnel in prijs dalen. En dat is een tendens die zich overal laat gevoelen.

calendomatic
Berichten: 86

#28 , 17 jun 2018 21:35

Raad van State "foutloze aansprakelijkheid" en vervolgens naar de rechter

Terug naar “Andere”